Den perfekte tweed luen nå som høsten er her

Reklame | Du Store Alpakka

Varm og god lue til en tur hvor enn du måtte ønske å vandre.
Slippet å fryse med en tweed lue og lindtein genser.

Er det en ting jeg har lett etter som jeg virkelig har ønsket meg er det den perfekte lua. Ei lue som sitter godt på hodet, varmer både hode og ører, sist men ikke minst en som ikke slipper in kulden selv om det blåser. Denne her prøvde jeg ut år jeg var på tur Gudbrandsjuvet og rundt omkring. 🙂

Oppskriften er opprinnelig fra Du Store Alpakka, men jeg har gjort noen få endringer, derfor har jeg notert som følger under.

Garn;

  • Alpakka Tweed.

Luens mål;

  • Vidde ca. 55 (60) cm.

Garnforbruk;

  • 2 nøster (3 nøster).

Farge;

  • 118 Gul.

Pinner;

  • Liten rundpinne nummer 3,5 og 5.
  • Settpinner nummer 5.

Strikkefasthet;

  • 10 masker med flettemønster på pinne nummer 5 utgjør 4 cm.

Oppskrift;

  1. Legg opp 92 (100) masker på pinne nummer 3,5.
  2. Strikk vrangbord med 1 rett og 1 vrang i 12 omganger.
  3. Skift til pinne nummer 5 og strikk 1 omgang rett mens du øker til 100 (110) masker.
  4. Strikk mønsteret 8,5 (9,5) ganger i høyden.
  5. Strikk de siste 8 omgangene.
  6. Strikk nå 2 omganger med 2 og 2 masker rett sammen hele veien.
  7. Klipp tråden, trekk tråden igjennom maskene og fest tråden.

Dette er hva jeg har gjort ut av gratis oppskrift fra Du Store Alpakka. Men har du lyst å strikke den slik den originalt skal være finner du den oppskriften HER.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg