Det er med tungt hjerte jeg skriver dette!

Uansett hvor glad jeg er i hundene mine så tar de det meste av min tid og det blir en tidskamp for å rekke alle dagligdagse ting her hjemme og på jobb.

Så jeg må dessverre gå til det skritt å omplassere , for å rekke med det som er viktigst.

Vær så snill å still ingen spørsmål.

Dette er tøft nok som det er!

Her kommer en liste over det som skal omplasseres til seriøse hjem:

  • Støvklut
  • Støvesuger
  • Vaskeklut
  • Mopp
  • Vaskebøtte
  • Skuremiddel
  • Gressklipper
  • Oppvaskkost
  • Vindusskrape
  • Vindusnal
  • Diverse vaskemidler

Ps. Alt er pent brukt! 🤗

Mine hjertebarn Lexie og Snoopy

 

Som dere skjønner var dette ett tulleinnlegg og jeg kan aldri gå til det grepet å omplasere hverken Lexie eller Snoopy, ALDRI!

Men i disse tider er det så alt for mange seriøse innlegg som dette, hvor vi vet at får de ikke omplassert dyrene sine så skjer det utenkelig;

De avliver friske dyr, voksne som valper og kattunger, de kjører langt ut på ødeveien og forlater de der, kaster i en søppelpose for å så kaste de i søpla eller på elva. Ja, rett og slett utenkelige for de som er som meg som ser på dyrene sine som familiemedlemmer.

Men saken er at det fortsatt skjer år etter år. Vi mennesker må snart slutte å være så egoistiske. Har du ikke tid eller energi til å ta deg av ett dyr, så er saken enkel. IKKE gå til det grepet og hent hjem ett forsvarsløst dyr som du etter en tid forlater til seg selv.

Ønsker en å reise er ikke dyr noe en bør ha om en ikke er like heldig som meg og ha verdens beste hundepasser når jeg trenger det. Fra Hanne får jeg daglige oppdateringer om at de har det bra pluss snapene som jeg får se viser at Lexie og Snoopy storkoser seg hos henne.

 

6 kommentarer
    1. No begynte e virkelig å lure altså! Kjente hjertet hoppa over noen slag. Bra det er tull. 😊 Dessverre e det mange som kvitter seg med husdyr til ferien, både på ok og grusomt vis.

      1. Var litt av meningen det å få hjerte til å stoppe opp, for det er faktisk en realitet ja at alt for mange lider på grunn av våre egoistiske valg.

    2. Helt enig. Det er alt for mange som ikke skulle hatt dyr. Skulle egentlig vært påbudt med sertifikat for å ha dyr. Skylder på allergi!!! Merkelig det kommer rundt ferier og høytider. 😒

      1. Enig med deg at det burde være strengere krav, det burde også være lovpålagt med kastrenring om du vet med sikkerhet at du ikkje ønsker kattunger og foreksempel. Og ja, som du sier så er det merkelig hvor mange som plitselig blir allergiske akkurat rundt ferietiden, men aldri ellers. 😥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg