Din tur teller!

En ting som skremmer meg når jeg går turer i naturen med hundene mine er det all søpla som kastes i naturen. Det er akkurat som om folk ikke tenker seg om, litt søppel her og litt plast i havet det har da vel ingen ting å si.

Alt for mange tenker jeg er bare en person og lille meg utgjør ingen stor forskjell. Men vet du hva? Lille deg kan gjøre en enorm forskjell!

Og er det ikke ti ganger bedre å gå tur i naturen når den er fin og ren slik som jeg opplevde med hundene mine her i dag. En tur til varden i Molde, høstfargene blomstrer og fest vann renner fritt.

Jeg samler energi og hundene får springe fritt, leke i skog, myr og vann. Sist men ikke minst så kan de nyte å sluke tørsten i ferskvannet som renner.

Om ikke dette utgjør en fin dag vet jeg ikke hva som utgjør en fin dag.

Starten på turen til varden i Molde.
Stabburet på starten av turen måtte selvfølgelig undersøkes til det fulle før turen kune starte skikkelig.
Lexie utfordret skjebnen sin også ved å gå over slike “skumle” bruer som dette.
Dette var første store turen Tarzan var med på sammen med bare oss.

Tarzan var også så flink å sprang rundt men aldri langt i fra meg. Var tross alt den første store turen han var med på kun sammen med meg uten matmor. Men gutten innfridd som bare det. 🙂

Alle plasser måtte luktes på og undersøkes.
Alle tre fulgt etterhverandre hele tiden og det var ikke mange ganger de var langt i fra hverandre.
Hver eneste lille myrflekk måtte snuses på.
Og disse tre ser ut som om de har en tonn med hemligheter som ingen andre skal vite om. 🙂
Masse fersk og frisk vann er det også i naturen så lenge vi holder den ren. 🙂

Så om du ser litt søppel der du går tur nesten gang anbefaler jeg deg å plukke det med deg og kaste det i neste søppeldunk du ser på veien.

2 kommentarer
    1. Ser ut til og ha vært en flott tur! Det er utrolig hva folk kaster i fra seg i naturen og i fjæra blant annet. Hos meg var bonden fortvilt over at noen hadde kastet tomme brus bokser i marka. Når alt gror og de slår gresset ble dette malt og kua fikk metall i seg og døde. Slike bokser er skadelig å etterlate seg ute.

      Nyt lørdagen, her er årets første snøkorn kommet.

      1. Dette er jo bare grusomt å lese og jeg blir både sint og trist på kyra sine vegne. Det er ikke slik deres liv skal ende. Skjønner godt hvordan bonden må ha følte det. Derfor er det ekstra viktig at vi mennesker nå tar ansvar.

        Her har vi heldigvis ikke fått snø ennå, men jeg ønsker deg en fin lørdag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg