Egentlig ikke en takk nok, men det er en begynnelse…

Som jeg skrev i går fikk jeg en helt utrolig generøs gave i går. Fortsatt litt i sjokk, for hvem gir bort en slik dyr gave for egentlig ingen verdens ting tilbake?

Selv om takknemligheten for den er kjempestor og jeg har fortalt han Tor hvor fornøyd jeg er med maskinen er ikke dette nok. Har jo lovet han litt bakst i ny og ned, men jeg kunne ikke la han vente. Så maskinen fikk gå med en gang i går og den har fått kjørt seg i dag også.

Jeg spurte Tor hva han likte best slik at jeg viste litt om hva jeg skal bake og gi han litt og litt som takk. Startet var ikke noe konkret bare at han elsket det meste. Så han var lykkelig for alt han fikk, samme hva det måtte være.

Skal komme tilbake med oppskrifter på litt av hvert etterhvert, men det har blitt bakt fire ting siden i går. Derfor har fokuset kun vært på det og ikke det å få skrevet ned oppskriftene skikkelig.

Men hva tror du, er dette nok som første gave tilbake for en super bakemaskin;

Bakegave bestående av sjokoladekake, bagels og rundstykker.

Jeg lagde to varianter av bagels, med samme oppskrift bare en annerledes fremgangsmetode. Rundstykker av brytebrød prinsippet og verdens beste sjokoladekake med karamell.

Amerikanske bagels inspirert av japansk baketeknikk.
Verdens beste sjokoladekake med ett hint av karamell.

Denne kaken er bare så utrolig god, tror ikke jeg vet om noen bedre og med ett hint av karamell sendes det utrolig nok helt til ny høyder. 🙂

Fikk forresten akkurat en telefon via facetime hvor han beskrev alt han har fått som en 10+, så da kunne ikke dette godt bedre. 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg