Elefanten Elling

Elefanter er rett og slett ett dersom fascinerer meg mer og mer. Å etter å ha lest at elefanter fungerer som skytsengler for små barn, ja da må jeg bare si jeg ble enda mere glad i disse flotte dyrene.

I følge folketroen skal de oppbevares på barnerommet der baby og barn sover for å fungere som beskyttelse.

Elefanten representerer styrke, visdom og vil beskytte de små mot alt ondt.

Elefanten Elling

Siden elefanten står for så fine ting, måtte jeg lage en bamse til venninnen min sin lille Theodor. Og for å lage en liten vri på han fikk han også en flosshatt på hodet, for hvem liker ikke å pynte seg litt? 😀

Elefanten Elling med sin flosshatt.

 

Denne sjenerte og søte elefanten går under navnet Elling og han sier ikke så mye. Men det andre ikke vet om han er at Elling har en hemmelig drøm om å bli underholder, derfor har han pyntet seg med hatten. Han dagdrømmer om ett stort publikum som kun har øyne for han, men han er også mere en glad nok når han får passe på sine små venner. 😀

 

I følge troen på elefanter fungere de som sagt som en skytsengel og i troen skal en egentlig ha to elefanter, da dette gir enda mer beskyttelse. Så jeg må kanskje lage enda en til til Theodor?

Utstyr;

Heklekrok;

  • Heklekrok nummer 3.
  • Ett nøste bomull turkis.
  • Litt rester for å hekle flosshatten av sort.

Jeg har også sydd fast alle deler og sydd på øyne slik at det ikke skal være mulig bor små å sette noe i halsen. De fungere jo som beskyttelse og da trenger de iallfall ikke å skape trøbbel på grunn av dårlig håndarbeid?

 

2 kommentarer
    1. Hei 🙂 For ein nydelig elefant❤️ Er det vanskelig å lage ein slik ein og hvor lang tid brukte du?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg