#3 – Emilie sin Line Langmo Genser

Reklame | Dale Garn og Hoy.no

Når jeg tenker meg om er det fryktelig lenge siden jeg strikket den genseren for første gang. Faktisk kan jeg ikke huske når det var i det hele tatt. Men Line Langmo går visst nok ikke av moten og nok en gang fikk den komme frem i lyset via denne.

Emilie sin Line Langmogenser

Emilie kollegaen min på Alti futura ønsket seg denne og etter å lenge gruble over fargevalg falt valget på orange og hvit. Noen vil kanskje tenke hvit skulle vært øverst, men vi fant ut at den vite ikke passet seg opp mot ansiktet og hårfargen. Derfor gikk vi for denne rekkefølgen.

Fargene og garnet jeg brukte er som følger;

  • Påfugl fra Dale Garn, farge orange nummer 7917 og jeg brukte litt under 150 gram.
  • Påfugl fra Dale Garn, farge hvit nummer 0010 og jeg brukte litt under 200 gram.

På grunn av at Emile ikke er den høyeste og ikke har så lange ermer har jeg gjort om noen småting på målene. Så om dere ser på oppskriften og skal strikke en likens vil dere se forskjell på målene mine kontra hva som står i oppskriften. Denne er strikket i størrelse medium, men denne har følgende mål;

  • Overvidde ca 103 cm
  • Hel lengde ca 53 cm.
  • Armlengde ca 45 cm.

Litt lengre ned vil du også se noen småting jeg har satt opp for å hjelpe meg selv og eventuelt dere som ønsker en like lang genser.

Men som dere ser på bildet har jeg også forandre genseren til raglandsgenser.

Line Langmo genser som er laget med raglandfelling.

På grunn av denne fellingen ser du her at fletten går hele veien opp over skulderen og opp til halsen. Dette er stor forskjell fra den originale genseren til Line Langmo.

Line Langmo genser med raglanfelling, her ser dere fletten går opp over skulder og over til halsen.

Under her har jeg som lovet skrevet ned noen ekstra informasjon slika at dere får stripene på samme plass på ermene og bolen.

Bol;

  • Hvit vrangbord 20 omganger.
  • Hvit strikkes til arbeidet måler 17 cm. og har 3 vridninger.
  • Orange og hvit strikkes til arbeidet måler 31 cm. og har 10,5 vridninger.

Erme;

  • Hvit vrangbord 10 omganger.
  • Hvit strikkes til arbeidet måler 31 cm. og har 13 vridninger.
  • Hvit og orange til arbeidet måler 45 cm. og har 20,5 vridninger.
  • Fellingene på ermene skjer ved vridning nummer 3. 7 og 11.

Bærestykke;

  • Fell 6 masker i hver side på bolen og 3 masker på hver side av midten på ermene.
  • Orange og hvit strikkes til arbeidet måler 34 cm. og har 12 vridninger på fremstykke.
  • Orange strikkes til arbeidet måler 53 cm. og har 18 vridninger på fremstykke.
  • Fell til hals som skal ha 60 masker.

Uten om dette er oppskriften fulgt til punkt og prikke og oppskriften finner dere gratis HER. Der kan oppskriften lastes ned gratis eller du kan også kjøpe garnpakke om du ikke har tilgang til garnet der du bor.

Etter at jeg la den ut på Instagram fikk jeg også ett lite pip fra Line Langmo selv om at ho likte fargene. Og slike meldinger er jo bare koselige og ekstra spesielle når hun deler den på sin egen story.

Line Langmo genser har selv delt dette på sin story på instagram.
2 kommentarer
      1. Tusen takk. Den er strikket med en tråd hele veien. Brukte pinne størrelser som det sto i oppskriften. Denne kommer i både enkel og dobbel tråd. Så om du skal strikke må du velge hvor tykk genser du ønsker og gå ut ifra det.😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg