En annerledes påske med litt DIY

Påsken i år blir jo annerledes for oss alle og mange vil nok savne sin tradisjonelle påskefeiring. Mange savner nok det å kunne reise til hytta og andre vante ting de opprinnelig bruker påsken på. Selv har jeg ikke et så stort forhold til påske, selv brukes mest av tiden min når det kommer til påske på jobb. Jeg har ingen ting i mot å jobbe igjennom påsken og ser heller på det som en bonus i forhold til lønning. Så for min del blir ikke påsken så annerledes sammenlignet med hva den bruker å være.

Men på grunna av karantene tiden og at jeg har brukt den mye til baking har det blitt ekstremt mye makroner på to uker. Derfor som jeg skrev i går fikk vi en påskehilsen fra jobben til samboeren. Og dette gjennomsiktige påskeegget ga meg en ide.

God forseglet påskeegg.

Først ble påskeegget vasket meget grundig, skrubbet rett og slett. På grunn av denne skurringen ble påskeegget noe matt, så samboeren kom med ett tips til meg. Jeg kunne praylakke det på utsiden!

Aldri gjort det før men det stoppet ikke meg og jeg gikk på med friskt mot.

Påskeegg skrubbet og klart til lakkering.

Jeg brukte en gammel posteske til å ha under for å ikke spraye på plattingen. Prayboksen jeg brukte var utbedringslakk som vi har kjøpt hos Biltema. Fargen ble grønn siden det var det vi hadde i heimen og i tillegg er det favorittfargen min.

Forsøker meg sakte men sikkert frem.

Jeg holdt på sendt i går kveld og det var litt mørkt, men det gikk fint. Selv med vinden som jobbet litt mot meg.

Må da si de ikke ble så værst.

Som du ser sprayet jeg kun utsiden slik at fyllet inni skulle få smak av lakken. Etter sprayingen ute satte jeg det inne på vaskerommet til tørk. Det lukter litt lakk av det så greit å sette det på ett rom du ikke bruker hele tiden. Det fikk stå der over natten og utpå ettermiddagen idag ble det fylt opp.

Påskeegg med makroner og karamell.

Håper ei venninne kan kose seg litt i påska med dette. Så koselig å vise litt kjærlighet til sine nærmeste når en i disse dager ikke kan klemme hverandre.

Og for deg som lurer;

  • Markronene er laget med å følge alle regler og råd for hygiene. Så dette er ingen fare å gi bort til noen du er glad i.

Med en gang de var stablet og tatt bilde av satt jeg på lokket og der ble de nå stående til de ble overlevert.

Pakket og klart.

 

Hvordan gjør du det i denne påsken og hvilke planere har du?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg