En dag ute på bølgende blå

Båtturer er ikke noe jeg har vær så alt for mye med på, egentlig er det ganske så få. Besten brukte å ta oss med ut noen ganger for mange år siden på fiske men bortsett fra det er det vedlig få ganger. Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har vært med på båttur.

Men i går fikk jeg tilbudet om å nyte en dag på bølgende blå mens kjærest skulle ta seg ett litt dykk.

Kunne jo ikke si nei til det!

Så turen startet hjemmefra kl. 10.30 og så møtte vi alle sammen ved båten på kaia.

Klar for dagens båttur.

De skulle på dykketur til Torp Nils, Eva, Peder, Frode og selvfølgelig kjærest. Kjærest endte opp som kaptein for hovedbåten mens Peder tok kontroll over den lille båten.

Kjærest rygget oss ut fra havna mens Peder tok styringen over den andre båten.
Kjærest som forøvrig hadde på seg blånisselua si tok styringen når vi var kommet ut på havet.

De delte deg i to puljer så jeg var heldigvis aldri alene på selve båten og de dykket i sirka en time hver alle sammen. Kjærest, Eva og Nils var først ute med å hoppe i havet.

Kjærest var først ute i det kalde vannet.
Eva og kjærest er snart klar for å dykke under havet overflate.

Mens de nøt synet av hva enn de måtte finne der nede nøt jeg dage ute på bølgende blå. Det var rimelig stille og selv om jeg stakk ut på dekk og tok bilder, oppholdt jeg meg mest inne i selv huset på båten.

Vi ente ved Kvitnes Fyr og der nøt jeg noen timer mens resten dykket ned og fant overraskelser.

Etter å ha vært noen timer der ute tok vi turen tilbake og snakk om hvor fint det var på turen. Himmelen over byen, det blå vannet og innlandsbrua ble litt av ett motiv.

På vei tilbake til kaia.
Kan ikke klage på denne utsikten.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg