En heldig utvalgt av Anne Brith Davidsen eller?

Så er vi kommet til søndag og en dag hvor svar fra Anne Brith Davidsen burde kommet for lengst. Hun fikk ca. 3 uker på å komme med svar og reinskrive navnet sitt i forhold til ABIP.

Men dette svart kom altså ikke og vi sitter her like kloke som vi var før torsdagen når fristen gikk ut. Nå skal det sies at dette ikke stresser meg. Helt ærlig tenker jeg at om hun ikke har svart ennå, tyder det på at hun kanskje rett og slett ikke vet hvordan hun skal svar for seg.

Bare mine tanker altså, for om du må forsvare deg mot anklager du selv mener er grunnløse, burde du vel ha klart å svart innen 3 uker. Jeg tenker jeg hadde kommet til å svart så fort som overhodet mulig slik at jeg fikk saken ut av verden fortest mulig og slippet at kurset og navnet mitt var assosiert med noe mer negativitet. Ja ja, kun mine tanker dette.

Men siden hun da har fått utsatt fristen og jeg ikke vet når svar kommer. Fikk jeg lyst til å fortelle litt mer om min historie innen ABIP i forhold til noen utsagn som hun har kommet med i media.

Utsagn I mail fra Anne Brith Davidsen. Foto Christian Roth Christensen/Dagbladet og skjermdump.

Som sagt skulle dette kurset kun være for 10 personer og når jeg ble spurt handlet det om 30, helt til slutt ble det altså 100.

Vel ABD sier selv hun fikk inn rundt 300 mail fra deltakere som ønsket å delta og at hun selv sendte ut ett fåtall. Andre ble oppringt av ABD selv eller Linn.

Så la med derfor bryte ned første utsagnet med en gang. Visst dette hadde stemt og at nesten alle som ble med i kurset selv har søkt. Hvorfor ble jeg da vervet fra en helt annen person med navnet Kathrine Moen? I den siste mailen jeg mottok fra denne personen før kurset startet står det at hun er salgsansvarlig for Anne Brith Davidsen.

Salgsvansvarlig!

Om bloggere selv meldte seg på eller at Anne Brith og Linn fikk inn deltakere og at pågangen var så stor at det derfor ble over 100 deltakere. Hvorfor ble jeg og kanskje andre da innhentet av en salgsansvarlig?

Det skal da ikke være behov for en eller flere salgsansvarlige som som verver inn bloggere med lovnad at vi skal være en liten gruppe (i mitt tilfelle 30) For hvorfor trenge salgsansvarlige om pågangen er så ufattelig stor? Dette gir jo ingen mening eller……

Så over til utsagn nummer to. Anne Brith Davidsen sier følgende; I løpet av de første 6 månedene vil jeg nok lett finne ut om du og jeg kan jobbe såpass lett sammen og at jeg kan hjelpe deg mer enn bare dine profil. Da tenker jeg på synlighet i media og eventuelle tv program. Men dette snakker vi mer om etter hvert,

Jobbe sammen!

Ok, vel dette sier seg vel seg. Hvordan skal vi kunne jobbe sammen når leder for kurset ikke en gang vet hvem jeg er og rett og slett glemmer meg. Kommer kun på hvem jeg er etter at jeg har skrevet flere meldinger og dette skjer hver eneste gang. Med andre or er jeg helt glemt så lenge det ikke gagner henne selv. Jeg ble innhentet av hennes salgsansvarlig og etter å fått kort frist på å si ja, betale og få første mail (eneste mail) fra Anne Brith Davidsen selv. Ble jeg altså helt glemt og ikke fulgt opp, ikke litt engang. Så om hun skulle hjelpe meg i media og eventuelt andre arenaer, burde hun da ikke visst litt mer hvem jeg var og mine kanaler? Ett samarbeid innebærer jo at begge parter jobber sammen og ikke at en person skal måtte mase for å bli sett og hørt. Om ABD selv ikke hadde tid til å kunne ta kontakt, selv om hun burde med tanke på lovnadene. Kunne vel kanskje denne Linn personen tatt kontakt. Spesielt etter at hun ble medeier i AS ABIP og da er like ansvarlig for å følge opp deltakerene? Men denne Linn personen visst jeg ikke hvem var før etter min klage kom ut. Først da begynte hun å følge med på instagramen min og like pluss kommentere noen bilder. Det skal sies at alle kommentarer har vært meget hyggelig og dette i seg selv ikke er noe negativt. Men hvorfor blir jeg først fulgt med etter at jeg har sendt inn offisiell klage og i tillegg da etter at ABD selv har stengt meg ute fra alt?

Utsagn nummer tre fra ABD sier; Alle vil bli frontet i mine sosiale medier, ved tagging etc. slik at jeg kan hjelpe deg å vokse raskt.

Hjelp og vokse raskt!

Hvordan kan en leder hjelpe meg å vokse raskt eller fronte meg når hun ikke vet hvem jeg er? Altså her kommer det samme om igjen i grunn. Men hvordan kan en kursleder hjelpe meg når jeg må ved en hver anledning fortelle på nytt hvem jeg er og hvordan hun skal kontakte meg. Pluss selv etter dette aldri tar kontakt?

ABD utsagn nummer fire; jeg følge deg opp og hjelpe deg. Jeg vil også dele raust av deg i mine sosiale medier kanaler og knytte deg opp som partner i mitt nettverk. Mine kontakter blir dine kontakter og vi skal sammen finne ut hvordan vi på best mulig måte kan jobbe for å nå dine mål.

Nå mine mål!

Nå har det seg slik at jeg i starten før lysten sakte men sikkert forsvant både på instagram og blogg postet jevnlig og fast. Så i teorien hadde jeg innlegg som jeg kunne fått hjelp til, blitt frontet med osv. Men dette lar seg jo ikke gjøre så lenge ABD ikke vet hvem jeg er eller følger meg. Dette er jo likens for eventuelle samarbeidspartnere. Hvordan kan en kursleder sette meg i kontakt med andre når hun ikke selv vet hvem jeg er?

Utsagn nummer fire ABD; vi skal ha en kort samtale ved oppstart, så en kort samtale hver 14 dag med unntak av helligdager og ferier. Dette skal vi ha i 6 måneder og så etter 6 måneder en gang i måneden.

Kontakt!

Ok, denne er lett å avvise. En oppstartssamtale, en samtale hver 14 dag i 6 måneder tilsier 12 samtaler på de månedene og deretter en samtale de neste 6 måpende tilsier 6 samtaler. Så matematikken her sier at jeg kunne vente meg minst 19 samtaler over ett år.

Fakta her er at jeg har hatt en samtale og dette etter uendelig ønske om kontakt. En samtale og selv om kurset i grunn ikke er ferdig ennå, så vil dette si at jeg så langt minst burde ha hatt 15 samtaler. Så igjen hvordan skulle disse samtalen la seg gjennomføre når jeg har blitt glemt?

15 samtaler?!?

På bakgrunn av dette sier det vel seg selv at jeg ikke har blitt fulgt opp eller fått hva jeg har blitt lovet. ABD og Linn kan ikke følge opp en deltaker om de ikke engang vet hvem som faktisk er med i kurset en gang.

Så derfor sitter jeg nå spent og lurer på når ABD har tenkt å svare for seg og hvilke svar hun i det hele tatt kan bruke til sitt forsvar. Her kan jeg jo ikke snakke for alle men jeg snakker for meg selv og derfor er jeg spent på utfallet av forbrukertilsynet og forbrukerrådet.

 

10 kommentarer
    1. Kan se ut som hun tok seg vann over hodet når så mange var interesserte.Masse penger inn var sikkert hyggelig, men umulig å følge opp som avtalt når hun plukker ut så mange personer. Folk kjøper en vare/tjeneste, og da bør den leveres. Særlig når det er så dyrt! ( For det synes jeg det er…svindyrt.)

      1. Dessverre gjorde hun nok det denne gangen. Så klart hadde vi ale syntes det hadde vært kjekt med så masse penger inne på kontoen med engang. Men da er det som vi begge er enige om her at selger du noe må du også levere. Spesielt når det koster såpass masse. For her er jeg også enig med deg at det er dyrt, svindyrt. Og det var derfor jeg var så usikker, men sa ja før jeg rakk helt å undersøke alt om damen på grunn av den korte tenketiden jeg fikk.

    2. Bevares, for et gjennomført svindelopplegg!
      Håper du og de andre som er blitt svindlet får igjen kurspengene. Tiden og innsatsen du har brukt på dette her får du aldri tilbake.
      Kanskje en trøst at mange følger med, støtter og heier på dere nå.

      1. Dette er dessverre ganske mangelfult for å si det mildt ja. Svindel er vel egentlig ett ganske så godt ord for det. Selv er jeg usikker på om vi får noe igjen med tanke på at Anne Brith selv mener hun ikke har gjort noen feil. Pluss jeg er noe usikker på om hun i det hele tatt har penge til å betale noen som helt noe tilbake. Men det er jo lov å håpet og jeg har ett lite håp. Men som du sier, tiden på ett lurs jeg ikke har fått men brukt mye tid på pluss tiden på denne saken får jeg dessverre aldri tilbake.
        Støtten dere følgere og lesere har gitt meg og de andre er en støtte vi setter enorm pris på og vi er alle veldig takknemlige for den. <3

    3. Uansett hva hun svarer og hva hun gjør, så er hennes omdømme ødelagt for evig og alltid.
      Det hjelper dessverre ikke dere stort, men saken er ikke over, så krysser fingrene for at rettferdigheten seirer.
      Det beste vil være om dere får tilbake kurspengene, i det minste deler av det. Men nå er det vel ikke stort å hente hos Anne Brith.
      Flott at dere har ståẗt fram og advart andre, det står det respekt av.

      1. Om omdømme hennes er ødelagt for evig og allt er jeg ikke sikker på. At hun kan komme seg tilbake på topp er bestandig en mulighet, men at omdømme hennes har fått en stor skrape er det ingen tvil om og det vil ta tid å komme tilbake fra det. Å så lenge saken pågår og ting sakte men sikkert kommer frem, vil forhåpentligvis ikke flere la seg lurer til å melde seg på dette kurset ved en senere anledning.
        Vi må bare rett å slett håpe at rettferdigheten vil seire til slutt og krysse fingre for at vi kanskje får tilbake noen (forhåpentligvis hele) beløpet tilslutt.
        Takk for støtten, å ha stått frem og brukt mye tid på dette har vært tøft og langtekkelig. Men jeg har ingen planer om å gi meg med det første.

    4. Event tv-program? Hva var planen der? Hadde hun avtale med noen kanaler? Hun kan ikke skrive eventuelle tv program, om ikke det var klart på forhånd.
      Hva gjør du/dere om FT ikke tar grep i denne saken? Går til sivilsak, kreve penger tilbake?

      1. Tv program ja er hennes ord, hva planen var/er der kan bare Anne Brith Davidsen selv svare på. Det er veldig rart at en kursleder skriver slikt uten å videre ha en plan, dette er jeg helt enig med deg i.
        Idag skrev jeg ett nytt innlegg om en oppdatering innen denne saken som forklarer nye ting. Hva alle gjør er ennå ikke klart, da det er vanskelig å ta ett standpunkt før vi vet hva forbrukerrådet og forbrukertilsynet kommer frem til. Personlig har jeg alt krevd pengene tilbake og det er derfor jeg nå har bedt om hjelp fra tilsynet og rådet. Om sivilsak er veien å gå videre om vi ikke kommer noe vei, vet jeg faktisk ikke ennå. I første omgang venter jeg personlig på svar nå fra forbundet og tar valg etter det.

    5. Hei Ida. Jeg er egentlig litt tom for ord i denne saken nå da den er så graverende at man ikke skulle tro det var mulig, men du vet at jeg støtter deg og de andre for modigheten dere har vist. Jeg håper bare at Forbrukertilsynet tar saken alvorlig og at Anne Brith ikke får lov å trenere saken så lenge som hun ønsker. Gratulerer så mye med overstått bursdag (så det på Instagram) og nyt ferien i sol og varme.🌞🤗🎉

      1. Du er egentlig ikke alene om å være tom for ord, jeg føler innimellom at jeg er det selv også. Men samtidig følger jeg ett behov for å få ord ned på tastaturet for jeg føler ikke jeg kan gi meg før jeg har fått en endelig avslutning på det hele.
        Jeg og de andre setter kjempe stor pris på støtten din og er så takknemlig at vi har dere i ryggen hele veien. Jeg skrev i dag selv ett innlegg på bloggen om en telefonsamtale fra forbrukerrådet.
        Takk for bursdagshilsen, bursdagen var kjempe fin her nede på Bali.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg