#2 – Vardegenser.

Reklame | Rauma Garn

Har du noen gang testet ut lammeull til baby kontra vanlig babyull?

Vel Rauma har og de har oppskrifter til Vardemønsteret i denne ulla. Hefte heter Varde Baby Lamullgarn 297 og inneholder de fineste kreasjoner. Her finner du alt fra den originale Vardegenseren til jakke, body, lue, kjole, sokker, dress og bukse.

Vardegenser til baby I lammeull.
Vardegenser til baby I lammeull.

Selv strikket jeg denne genseren i størrelse 6 måneder for å teste ut modellen. Bonusen når jeg gjorde det var jo at jeg fikk testet ut Rauma Garn sitt lammeullgarn også. Men skulle du ønske å strikke en annen størrelse er ikke det noe problem. I hefter finner du størrelser fra 3 måneder og opp til 3 år , så her kan minste i familien få en hel garderobe i flere år.

Vardegenser til baby I lammeull.
Vardegenser til baby I lammeull.

Personlig kan jeg si at Lamullgarnet ikke ble noen stor favoritt. For meg klødde det alt for mye og det er ikke noen fordel for de minste. Babyer og små barn som synes ting klør ender jo som regel ikke opp med å ønske å bruke det. Men klart, detter individuelt så her må du bare prøve deg frem. Personlig hadde jeg nok godt for Merinoull fra Sandnes Garn.

Lamullgarnet er spunnet av 100 % norsk ull på Ramua sin fabrikk i Romsdalen og den kjennetegnes på god slitestyrke, spenst og elastisitet.  Garnet er spunnet som kardegarn og gir den ideelle balansen mellom funksjonalitet og komfort som gir resultat i lette, luftige og brukervennlige plagg med lang levetid i følge Rauma Garn selv. Så som de skriver skal dette garnet i grunn ikke klø! Men siden jeg klør av det, setter jeg det som ett lite tips til andre som sliter med samme problem.

Garnet kommer i 36 farger og har en strikkefasthet på 30 masker over 10 cm. på pinne nummer 2,5.

Vardegenser til baby I lammeull.

Fargene jeg brukte er som følger;

  • 2 nøster Lys Gråmelert med nummer L12
  • 1 nøste Hvit med nummer L10.
  • 1 nøste Gråmelert med nummer L13.
  • 1 nøste Pudderrosa med nummer L30
Vardegenser til baby I lammeull.
Vardegenser til baby I lammeull.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg