En Nancy i grønt

Nancy er her for å bli og hvem skjønner ikke det? Mønsteret er nydelig og en trenger jo egentlig aldri lage en lik en en har laget før på grunn av alle de flotte fargene som er å finne der ute.

Nok en gang har jeg brukt mitt trofaste hefte Norske Ikoner Tema 35 og brukt oppskrift nummer 12. Jeg strikket nok en Small en etter ønske med unntak av lengden som ble i large og jeg strikket alt i Mini Alpakka fra Sandnes. Denne gangen ble stjerne hel i selve fargen, men jeg kommer nok til å gå tilbake til delt stjerne etterhvert igjen da jeg liker veldig godt hva det gjør med uttrykket.

Koften måler som følger; overvidde 91 cm, hel lengde 62 cm og ermer 47 cm. Fargene jeg har brukt er gråmelert 1042 i bunnen med hvit 1001, støvet grønn 7243 og petrol 6765 i selve mønsterdelene.

Grå er jo ofte en typisk farge i bunnen med med spesielt de grønne tonene må jeg selv si denne bare ble heit nydelig.

For å gjøre det enkelt for meg selv på stolpene og dette med knapper heklet jeg også denne gangen begge knappestolpene og helt ærlig har jeg falt for denne måten å avslutte koftene på.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg