Er jeg med i en hat gruppe mot Anne Brith og ABIP?

I går kom jeg over følgende utsagn; “de som er med i gruppen mot kurset til ABIP er en hatgrupper”. Vel, når jeg tenker meg om er ikke dette den første gangen jeg har lest dette utsagnet etter at saken kom ut.

Jeg kjenner dette utsagnet sårer veldig og jeg lurer på hva som får noe til å skrive slike setninger eller andre lignede? Hvordan kan det ha seg at det ikke går an å samles på ett sted for å finne støtte og snakke samme uten å bli kalt hatefull?

Selv har har jeg aldri vært en person som har visst så mye følelser utad. Jeg trodde lenge at det å være sterk var ensbetydene med å ikke vise den sårbare siden til noen. Men tiden er inne å legge bort stoltheten og innrømme at noen ganger vil jeg bare gråte. Slik som i dette tilfellet når du blir beskyldt for hatytringer mens du prøver å bare få hva du har krav på.

Vi som er med i denne gruppen er flere damer som snakker sammen ja. Vi snakker om frustrasjonen vår over et produkt vi har kjøpt men ikke har fått etter vår mening. Vi snakker om hva vi ønsker av kompensasjon for dette mangelfulle produktet og hvordan vi skal gå frem.

Vi har alle tatt dette opp rett veien først ved å skrive mail til Anne Brith som er leder for ABIP. Men vi har ikke kommet i mål ved å gjøre dette. Lenge ble vi ikke hørt og derfor kom det ut i media. Kanskje ett desperat håp fra vår sin side om å endelig bli hørt.

Mandagskveld fikk de flest i gruppen ett svar fra Anne Brith og vi fikk noen forskjellige svar. Ja, vi snakker nå sammen om hvordan vi skal gå videre, om en skal godta svaret en har fått eller gå videre med saken. Men hvordan vi går videre fremover er opp til oss og alle tar vi dette i vårt eget tempo. Alle har vi en historie og når vi er klare for å snakke om det eller skrive det ned vil vi gjøre dette. Men selv om flere av oss så langt ikke har fortalt vår historie er ikke ensbetydende med hat.

Hatgruppe eller en gruppe som har en trygg plass å snakke sammen på. Kanskje det er på tide å vise litt kjærlighet oppi det hele og forstå at denne situasjonen er vanskelig for mange?

For vet du, ingen ting av dette har noe med hat mot Anne Brith Davidsen som person å gjøre. Vi hadde en muldvarp i gruppen som prøvde å provosere frem slike holdninger for å så ta screenshot av vår samtale. Men vet du hva? Dette ente med at vi alle prøvde å forklare at ingen ønsket å skade Anne Brith som person og at vi ønsket å forholde oss til saken. At noen ønsker å gå inn som muldvarp og skape slik stemning er opp til den personen, men dette er ikke ensbetydende med at det kan legges holdninger på oss i gruppen som ikke er sanne.

Jeg skulle sånn ønske at de som leser forstår dette. Jeg skrev ett lignende innlegg for noen dager siden, men dette kommer tydeligvis ikke bra nok frem.

Dette er bare trist!

Hele saken er trist! Ingen av oss ønsket en slik situasjon som dette. Ingen i gruppen ønsker å såre noen eller angripe noe. INGEN!

Ja, vi er en gruppe damer på en chat på facebook. Ja, vi snakker her om frustrasjon. Vi gir råd og tips til hverandre om hvordan vi skal kunne gå frem eller hvem vi skal kontaktet for å få hjelp.

Men NEI ingen av hos snakker ett ord om hat. Ikke hat mot Anne Brith Davidsen, ABIP, muldvarp eller noen andre.

Alle av oss har vårt vi sliter med på lik linje som alle andre og noen ganger står en frem med historien med en gang og andre ganger ikke. Noen ganger er det noe med å bare ha muligheten til å snakke med andre som står i samme situasjon som deg.

Så derfor lurer jeg på om du som skriver at denne gruppen er en hatgrupper egentlig vet definisjonen av dette ordet?

Hatgruppe;

En hatgruppe er en organisert gruppe eller bevegelse som fremmer hat, fiendtlighet eller vold mot mennesker med en gitt rase, etnisitet, religion, kjønn, seksuell orientering, eller en annen bestemt samfunnssektor, eller som støtter og publiserer argumentasjon karakteristisk for hatgrupper uten nødvendigvis å eksplisitt fremme slikt hat eller vold som ellers karakteriserer hatgrupper.

Så jeg spør igjen; hvordan kan det være at dette er en gruppe vi faller innunder? Gjentatte ganger har Mette Ask og meg selv skrevet at vi ikke hater Anne Brith Davidsen som person. Vi ønsker henne som person ingen ting vondt. Vi ønsker kun å få ordnet opp i en uheldig situasjon ingen av oss ønsket å havne i. Ikke vi og jeg velger å tro at dette ønsket heller ikke ABD selv heller.

Så igjen, la oss holde oss til saken og ikke gå til angrep på noen. Vi beskylder ikke ABD som person for noe som helst, vi går i mot en forretningskvinne som har solgt oss ett produkt som ikke lever opp til hva vi har blitt lovet.

Beklager, dette innlegget ble kanskje litt rotet? Men jeg sitter her på nattevakt og skriver dette for å prøve å nå ut en gang til men hva budskapet her faktisk er! Så jeg velger å tror de fleste forhåpentligvis skjønner hva jeg vil frem til og at iallfall noe av dette kommer tydelig frem.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg