Er det ett skjerf eller genser?

En konto som har dukket opp på instagram flere og flere ganger er knitatude. Hun har laget denne fantastiske genseren som hun kaller tubesweater. Denne ideen såg både gøy og annerledes ut, noe som gjør at jeg bare måtte prøve det ut.

Tubeseater
noe så lekker og allikebel så enkelt.

Første jeg grublet på var å finne riktig garn og  valget ente på Marte Helgetun sitt garn fargespill og lett. Til midt prosjekt brukte jeg som følger;

  • 3 nøster lett fargen petrol nummer 8.
  • 2 nøster fargespill isbre nummer 15
Skjerfgenser
Genseren ser ut som et langt skjerf.

Jeg har strikket tubegenseren på følgende pinner;

  • vrangbord nummer 4,5.
  • glattstrikken på pinne 5.
Skjerfgenser
Genser sitter fint på takket være lengden.

Jeg la opp 48 masker på selv vrangborden og strikket den så langt at den nådde opp til albuen. Deretter doblet jeg maskeantallet og strikket jeg frem og tilbake lenge nok til at jeg kunne surre den rundt kroppen før neste vrangbord. Denne effekten gjør at du får ett glatt parti foran og tvisten bak, men om det er ønskelig kan du ha den motsatt vei også.

Skjerftgenser
Du får en utrolig fin effekt med tvisten på måten denne snurrer seg rundt kroppen på.
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg