Fascinasjonen av å rullle seg i ting som stinker!

Selv etter flere hunder og ett liv med de er det fortsatt en ting jeg ikke forstår. Nemlig den fascinasjonen med at alt som stinker, lukter vondere enn hva vi noen gang kan tenke oss – dette skal lukte så godt til hunder?

Selvfølgelig skjønner jeg at det har sikker noe med at de er i slekt med ulv og de trenger å maskere sine lukter for andre rovdyr. Men det får da være måte på eller?

For Snoopy lever iallfall etter den filosofien og han lever den til det fulle. Slik som her hvor vi har vært på tur i Karihola og han fant noe å rulle seg ned i. Å ja, jeg skal si deg han rullet seg i det. Han luktet fra snute til hale og det ble ikke bedre etterhvert som solen steg frem og han ble varm. Selvfølgelig ville han helst kose og sitte så nærme som mulig i bilen, men det var ikke aktuelt for å si det slik.

Hvorfor vil du ikke kose?

For å si det slikt, ble han sendt rett i dusjen når vi kom heim. Egentlig stinket han så mye at jeg nesten ikke orket å løfte i han en gang, men for å få bort lukten fantes det ikke mange valg.

Må jeg virkelig i dusjen?
Lukten ble ikke noe mindre god etter at varmt vann traff kroppen hans.
Lukten endelig endret fra grusom til god.
Kan du slippe meg ut nå?

Gleden var derfor stor nå som dusjen var ferdig, eneste som manglet var å få slippe ut av badet og få springe gal inn på stua. 🙂

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg