Fluffige rislapper

Lenge har jeg gått å drømt om å eie en takke, men ikke kommet over en jeg har hatt lyst på. Allikevel har jeg ønsket meg og har planer om å skaffe meg. I mellomtiden fikk jeg låne en av en kompis for å teste ut og denne fikk testet seg i går på rislapper siden jeg hadde risgrøt rester igjen fra middagen.

Før har jeg bestandig stekt de på stekepannen, men jeg må si at steketakke gir ett mye bedre resultat enn hva jeg kunne forestille meg. De ble så fluffige og perfekt stekt over hele at jeg rett og slett elsket det. Så nå har jeg enda mere lyst på en, selv om jeg ikke fikk styrt styrken så bra på denne som jeg kunne ønske. Men jeg ser helt klart fordelene med å ha en i hus og skal garantert skaffe meg en.

Så siden jeg ble så fornøyd med resultatet tenkt jeg jeg skulle dele oppskriften min med dere.

Perfekte rislapper til kvelds.

Ingredienser;

  • 5 dl rester med risgrøt, min hadde ekstra smak av kanel da jeg har i kanel når jeg koker grøt.
  • 3 ss. sukker.
  • 1 dl. hvetemel.
  • 1 ts. kardemomme.
  • 2 store egg.
  • Skal du steke på stekepannen trenger du litt smør, men bruker du takke slipper du det.

Fremgangsmåte;

  1. Ha alt oppi en bolle, rør alt godt sammen og nå er du klar. Denne oppskriften ga meg 9 lapper.
  2. Ha passelig med rør på steketakka, selv fikk jeg plass til tre lapper for hver steking.

    Jeg fikk plass til å steke tre og tre lapper.

  3. Når di begynner å boble litt er det på tide å snu di over å steke di på andre side.

    En snuing og rislappene er ferdige.

Nystekte rislappetårn med berørt bringebærsyltetøy.

Enkelt ikke sant? Enkelt og godt for å si det rett ut og i tillegg får du utnyttet alt du har av rester. Jeg er veldig glad i å få brukt alt uten å måtte kaste mat. Så i går og i dag skal vi kose oss med rislapper med hjemmelaget bringebærsyltetøy fra svigerinna mi.

Enjoy.

 

Instagram HER – Facebook HER – SnapChat Unjem

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg