#10 – Bali – Følte vi jordskjelvet i natt?

I dag når jeg våknet opp på Bali våknet jeg til flere bekymringsmeldinger. De lurte på om vi hadde det bra her nede da det visst nok hadde vært jordskjelv her nede. Dette hadde vi ikke merket noe til, men jeg måtte jo inn å sjekke. Og jammen meg stemte det. Indonesia og Bali hadde jordskjelv i natt.

Natt til torsdag kl. 02.00 inntraff et jordskjelv med en styrke på 6,3. Det er foreløpig ikke meldt om skadde eller omkomne i følge nyheten og vi her merket som sagt ingen ting.

Skjelvet hadde i følge nyheten sitt episenter 255 kilometer sør for byen Nusa Dua, og det var 10 kilometer dypt. Så med andre ord var det ikke det minste som har vært, men når jeg søker på nett ligger dette ett stykke fra hvor vi her. Over 2 mil unna på den andre siden av øya og i tillegg var det jo 255 kilometer sør for denne byen. Så er nok derfor vi gikk upåvirket fra det i natt.

Vel vi lå jo og sov når det skjedd siden den skjedde klokka to på natten. Kvelden før brukte vi på stranden hvor vi traff på denne lykkelige hunden. Mulig jeg savner Lexie og Snoopy i overkant mye, men jeg legger merke til alle dyrene som går her nede å vandre.

Lykkelig hund i solnedgang.
Hunden sprang frem og tilbake på stranden for å være sikker på at han ikke gikk glipp av noe som helst. 🙂
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg