Forandring fryder

For snart 4 år siden ble jeg sammen med han jeg er sammen med nå og etter hvert tok vi steget med å bo mer og mer sammen. Selv om jeg fortsatt eier leiligheten min begynner vi sakte men sikkert å forandre enkelte ting i hjemmet hans til å bli vårt.

Ett av di aller største prosjektene jeg tok ansvar over var å trekke om en gammel Ikea sofa. Hva som gjorde at selve sitteputa i alle fall trengte en oppdatering skal jeg ikke si med hundre prosent. Men det når du så ned på puta kunne du lett se en tykk ujevn stripe midt på hele sitteputa. Det så nesten ut som noen hadde prøvd å bleke midtpartiet på puta, men dette var ikke noe samboeren hadde kjennskap til. Så i første omgang prøvde vi å snu puta, men det gjorde bare sofaen ekkel å sitte oppi.

Så når Margits Interiør og tekstil hadde 50 prosent salg på møbelstoff bestemte jeg meg for å tak fatt på dette. Jeg gikk til anskaffelse av stoff i tre farger, det ble svart, gammelrosa og en nydelig grønnfarge.

Så hva synes dere om en sofa som går fra å var grå beige til å få ett rikt fargespekter? For meg så tenker jeg at forandring fryder. 🙂

Begynte forsiktig med en sittepute.
Så tok jeg fatt på det største og den mest omfattende delen, den store puten.
Så var det å velge ut hvordan di enkelte puten til å ha i ryggen skulle være.

I starten hadde jeg tenkt at den bare skulle være svart og grønn, men jeg innså fort når jeg sto med stoffet at den trengte det lille ekstra. Og for ett friskt innputt det ble med litt rosa.

Så sim sala bim og sofaen har fått ett nytt til og ser ren og pen ut. 🙂

Digger det nye utseende.

Hva synes dere? Jeg er storfornøyd med utseende og når det hvite bordet kommer frem om pluss at vi får hengt opp minne fra USA på veggen så blir det helt tipp topp i midt hode.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg