#6 – Bali – Forbrukerrådet tok i dag kontakt om ABIP

Som jeg skrev tidligere i dag sitter jeg fortsatt på Bali. Dagen har gått med til å være litt på stranden men mest ved bassengkanten. Der traff vi forøvrig ett helt særlig par fra Australia. Helt supre mennesker som på kort tid kan kalles venner.

Vi snakket mye om Convid 19 viruset og hvordan det påvirket både Norge, Australia og her nede i Bali. Men etterhvert ble det snakk om litt andre ting. Vi kom blant annet frem til at begge vi kvinnene jobbet med barn med spesielle behov, mens mennene jobbet litt innenfor samme felt om jeg forstod Dennis rett. Vi snakket også etterhvert om mat og hva slags mat som var kjent i Norge og Australia. Så var litt gøy å dele litt små oppskrifter med hverandre. Eller iallfall tips til hvordan lage mat.

Vi kom også inn på tv serier og da spesielt Home And Away som jeg selv har fulgt med på i en årrekke. Da kunne de fortelle at de ikke bodde så langt derifra og at plassen var like fin i virkeligheten som på TV. Enden på visa var at vi delte Facebook med hverandre for å kunne holde kontakten og alle fire lovte å ta kontakt om vi en dag fikk muligheten til å besøke hverandre land og hjemby.

Slik overraskende kontakt som dette er jo bare mega hyggelig og personlig synes jeg bestandig det er kjekt å bli kjent med andre mennesker fra andre land. Spesielt kanskje på slike turer som dette. 🙂

Rakk så vidt å få med solnedgangen i kveld. Vi var litt sendt ute etter at vi fire snakket oss litt bort og i tillegg mye bading.

Men så kom kvelden og telefonen ringte. Først tenkte jeg ikke å svare da jeg sjeldent svarer på ukjente telefonnummer. I tillegg så sitter jeg jo her i Bali og tidsforskjellen er jo merkbar, så jeg tenkte hvem skulle ha behov for å ringe meg. Men av en eller annen grunn sa magefølelsen at jeg skulle svare. Helt ærlig håpet jeg ett lite sekund at det var TUI som ringt istedenfor å sende melding. Men kom fort på at de hadde sagt at hjemreise var som planlagt kun for ca. 1 døgn siden og at de kom til å ta kontakt på sms.

Allikevel ble jeg glad når jeg svarte. For i andre enden satt det ei hyggelig dame fra Forbrukerrådet. Hun fortalt meg at hun jobbet med saken og før hun tok saken videre ønsket å snakke litt med meg. Hun lurte på om det var noen nytt etter at jeg sendte inn selve klagen. Jeg fortalte at jeg hadde fått svar fra Anne Brith Davidsen rett før midnatt den dagen hun lovet å svare men at hele saken var avvist. Fortalte videre at jeg så langt ikke hadde svart på mailen til henne igjen da hun ønsket at jeg skulle forklare bedre. Men jeg hadde i første mail forklart akkurat hva saken gikk ut på og hvorfor jeg ønsket å trekke meg. Derfor så sa jeg til damen i telefonen at jeg lot vente med å svare i håp om hjelp fra de.

Og den kom jo nå i kveld! 🙂

Videre fortalte jeg litt muntlig om hvordan jeg har opplevd dette og hva som har foregått siden denne saken ble klagd inn. Dette ente til slutt opp med at hun ønsket at jeg sendte over avvist klage og mail fra Anne Brith Davidsen selv, pluss litt annet jeg hadde som ikke hadde blitt sendt inn av en feiltakelse fra meg. Jeg fortalte damen at jeg satt på Bali og at nettet her lever sitt eget liv, men jeg lovet å sende det så fort som overhodet mulig.

Jeg vet ikke om nettet bare var ekstra godt ett øyeblikk eller om noen høyre makter hjalp meg ett sekund. For selv om jeg fikk svarfrist på 1 uke, ble all dokumentasjon fra meg sendt innen 5 minutter etter endt samtale!

Selv ble jeg veldig lettet over at jeg fikk sendt og takknemlig for at Forbrukerrådet fortsatt er på saken selv i disse virustider. Hva som nå skjer videre vet jeg ikke da damen ikke kunne fortelle så mye. Men det lille jeg kan fortelle etter samtale var at damen konstaterte at saken fortsatt var aktuell og at det skulle jobbe videre med den. Derfor må jeg på lik linje som å vente å se hva som skjer her nede med hjemmereise smøre meg med ny tolmodighet. Trøste meg med at jeg har gjort alt jeg kan i denne omgang og nå må jeg bare la Forbrukerrådet ta saken videre.

Så her gjelder det retten og sletten bare å følge med videre og håpe på ett endelig svar om ikke alt for lenge.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg