Fra krøller til straight.

Reklame | Zikk Zakk Kristiansund og Fix It

Flytte te en ny by er ikke bare enkelt, i hvertfall ikke når det kommer til å finnes seg en ny frisør. Jeg vet ikke, men det er noe med å ha noen som kjenner håret ditt. Jeg vet vi ikke snakker hjerne kirurgi, men det er noe med håret som sier hvordan vi føler oss ikke sant.

Så etter mange mange år og egentlig ikke finne en frisør jeg likte her i byen, fant jeg endelig min for fire år siden. Siden Merethe ho Zikk Zakk her i byen begynte å klippe håret mitt har ingen andre fått rører det.

Takket være henne har jeg også kommet over min favorittbehandling som heter Structure and shine. Denne behandlingen tar både tid og koster litt, men jeg er så heldig at den varer lenge. Denne behandlingen fører til at jeg slipper å tenke på kvervirvler og krøller i nærmere 8 til 9 måneder. Jeg tror egentlig den skal vare i 3 måneder men jeg har muligens vært utrolig heldig.

Merethe min trofaste frisør.

Jeg har som vanlig med meg strikking til timen, dette er på grunn av at behandligen tar sånn rundt 3 timer.

For først så skal håret vaskes vanlig.

Håret er vaskes på starten av behandlingen.

Så blir det tørket med håndkle, fønet og så rettet helt ut med rettetang før første mikstur skal oppi håret. Denne er vel den som ødelegger strukturen i håret i forhold til krøllene om jeg ikke tar helt feil.

Det er denne prosessen som tar lengst tid.

Så når denne har sittet lenge nok i skal håret på nytt vaskes og tørkes slik som før og helt til slutt rettes.

Snart klar for neste prossess av behandlingen.

Herfra glemte jeg helt å ta bilder, for vi skravlet oss litt bort og jeg satt og strikket på lua. Men jeg skal ta ett bedre bilde etter hvert når håret er vasket og fint igjen.

For det som er er at etter at strukturen er ødelagt må det oppi enda en behandling som lukker håret. Så nå sitter jeg her i 3 til 4 dager uten å vaske håret, da det ikke tåler å bli vått uten at jeg ødelegger alt sammen.

Men uansett, om du er på lett etter en god frisør her i byen er Merethe damen å gå til. Du får god service og hun hjelper deg så langt det lar seg gjøre for at du skal få ett fint og friskt hår. Går du lenge nok hos henne også vil du ha en dame som du kan skravle med og le masse sammen med.

Så ta turen, den er verdt det selv om du kun går for å klippe deg. Jeg bruker appen FIx It også, noe som gjør at det er superenkelt å bestille seg time.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg