Fra lite til masse smak på en to tre……

Når en skal feire noe stort eller lite betyr det som regel at en skal ha en kake eller to å servere til. De fleste gangene baker jeg selv, men jeg må også innse at tiden ikke bestandig rekker til og da er det veldig kjekt å kunne gå til den lokale bakeren.

Men selv om en kjøper en kake hos bakeren betyr det at en får en god kake? For fakta er jo at gjerne også at disse kakene som regel er masse produsert og er laget for å passe de fleste sine ganger. Dette tror jeg i alle fall tilfellet var ved denne sjokoladekaken vi fikk kjøpt til en bursdagsfeiring. Kaken sin utseende var det ingen ting å si noe på, den så helt fantastisk ut, mye bedre enn hva jeg noen gang kunne klart å dandere. Men dessverre levde ikke smaken opp til forventingene. Dette ente med at vi tok med oss nesten en halv kake hjem etter hele feiringen (selv med masse folk) og jeg ente opp med å fryse den.

Jeg liker ikke å kaste mat og selv om kaken egentlig ikke var så god betyr det ikke at den trenger å gå i boss. Den trengte bare litt kjærlighet og fra å ha lite smak gikk den til å smake masse på en to tre. Utseende kan vi sikkert snakke masse om, langt i fra noe profesjonelt, men den har i hvert fall smak.

Sjokoladekake

Enkelt forklart tok jeg opp kaken en dag i forveien og lot den tine i kjøleskapet til dagen etter på. Jeg moste så hele kaken i en diger bolle og tilsatte en god mengde med sterk kaffe for både smaken og saftigheten sin skyld. I tillegg knuste jeg oppi en pakke med oreokjeks.

Selv bommet jeg med mengden kaffe og den ble litt bløt, men jeg tok å la den i en illfastform og satte den kaldt. Der etter helte jeg over en plate med smeltet sjokolade pver toppen og satte kaldt igjen. Deretter delte jeg den bare opp i biter og det ble en slags kladdekake med masse smak.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg