Gitar – skal, skal ikke?

Skal, skal ikke, skal, skal ikke….. en stening så mange av oss til tider tenker. Denne følelsen sitter jeg med – skal jeg kjøpe eller skal jeg ikke kjøpe. Jeg har jo tross alt spilt fiolin i rundt åtte år før, så gitar kan da ikke være umulig – eller….

Denne tanken sitter jeg med når jeg ble med kjærest på tur til Averøya og Kvernes. Han skulle i vei å se på noen seter som han muligens har bruk for i en bil og denne karen som solgte di hadde også en gammel gitar liggende.

Så kom altså denne mannen med denne gitarkofferten..

Lite jeg fikk vite om den annet at den var kjøpt og sendt fra Kina, hadde i følge han perfekt lyd og kostet 800 kroner – med trekket/gitarkofferten 1100 kroner.

Selv om jeg bestandig har hatt lyst til å slå til på en gitar så har jeg aldri hoppet på sjansen, så kanskje nå?

Gitaren fra Kina.

Jeg kunne i hverfall ikke ta turen dit uten å sjekke den ut.

Kan ikke så spille ennå, men må jo teste lyden allikevel.

Som sagt kun spilt fiolin før, aldri gitar. Men det betyr jo ikke at en ikke kan teste ut lyden, måtte jo høre om klangen var så fin som han mente. Skal ikke klage på lyden og helt ærlig var det slik at jeg hadde lyst å slå til.

Men etter litt nærmere øyesyn og inspeksjon fra ett utrent øye ente det på nei. Jeg la merke til at den hadde en stor sprekk i seg på selve gitaren og halsen hadde fult av bulker på seg.

Så det ble med tanken denne gangen og drømmen drømmes heller videre til den perfekte gitaren for meg dukker opp. 😉

 

Instagram HER – Facebook HER – SnapChat Unjem

2 kommentarer
    1. He he. Lykke til til jakten på den perfekte gitaren. Jeg kjøpte engang og prøvde, men fingrene mine og stemmen min vil ikke samarbeide:) Så gitaren ligger i hi i kjelleren nå:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg