Gratinerte nudler med det lille ekstra!

Variasjon når det kommer til middag er virkelig ikke det letteste bestandig og noen ganger er jeg rett og slett tom for ideer. Men da jeg fikk en lignende snap her om dagen så to jeg vare på bildet og tenkte med engang at dette måtte prøves en dag og den dagen er nå kommet. Vel å merke ble porsjonen selv om det egentlig var en porsjonsskåler har vi også mat i dag på søndag siden jeg tilføyde litt ekstra enn hva som var opprinnelig.

Jeg laget også to varianter siden mannen i huset er glad i løk og jeg selv er glad i sjampinjong. Og bonusen er også at jeg fikk brukt to av mine favorittskåler fra Le Creuset. 🙂

Vel så iallfall starten en med en pakke med nudler.

Tilsett krydderposen som følger posen med nudlene.

Og sist men ikke minst tilsett 4 dl. med kokende vann og sett under lokk.

Når nudlene har fått kokt i vannet lenge nok (trenger kun noen minutter) tilsett så det ekstra du ønsker per porsjon. Slik som jeg har gjort her med løk, hvitløk og kylling i biter.

Eller slik som min porsjon som består av sjampinjong, hvitløk og kylling.

Strø så mozzarella over det hele før alt settes inn i ovnen.

For å gratinere osten sette de i ovnen på 200 grader og tiden som trengs kommer egentlig ann på hvilken oven du har og hvor mørk du ønsker osten. Jeg byttet også på plassen på de en gang under stekingen for å få gratinert likt på begge skålene da de var for store til å stå på samme rille sammen.

Slik ble endelig resultat førsten mannen i huset sin.

Og slik ente min opp.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg