Gratulerer med å bli storesøster!

Familier øker, flere barn dukker opp. Dette er til stor stas hos alle, hvor hvem er ikke glad for en ny frisk baby som har kommet til verden?

Vel hva visst du er enebarn og plutselig er du en av to og det nye søskenet får det meste av oppmerksomheten.

Familien på min samboer sin side vokste nettopp. Hans onkelbarn ble far til jente nummer to. Hedwig som jenta heter skal selvfølgelig få sin helt egne gave, men jeg tenkte i første om gang å gjøre litt stas på den nye søsteren; en Gratulerer med å bli storesøster! gave.

Personlig har jeg en stor fasinasjon av elefanter og det sies at har en eller flere i huset vil de bestandig våke over din sjel. Derfor kom denne elefanten av heklekroken. Etter jenta Elsa sitt ønske har den fått navnet Elfie.

Elefanten

Elfie er heklet på pinner nummer tre i garnet Mandarin Naturell fra Sandnes Garn. Garnet har jeg kjøpt hos Drømmestrikk på Futura her i Kristiansund.

Jeg har brukt fargene;

  • Støvet lys grønn nummer 9041
  • Mørk grønn nummer 8052
  • Lys ferskenblomst nummer 4002
  • Ett sett med øyne som jeg har festet på innsiden.
Elefant

Elfie falt virkelig i smak og jeg fikk en video hvor jenta hoppet av glede og ropte høyt elefant. 🙂

Hva bedre kan en ønske seg av reaksjon?

 

4 kommentarer

Siste innlegg