Griseflaks

Noen dager har man bare flaksen med seg.

Jeg bruker opprinnelig å være flink med å kun fylle disel på sene søndager, tidlig mandager eller tidlige torsdager. Så på søndag skulle jeg egentlig fylle, men orket rett og slett ikke ut å kjøre.

Idag fikk jeg melding fra kjærest om at dieselen var billig, men jeg kom meg ikke akkurat fort ut døra. Tilslutt måtte jeg sparke meg selv bak og ta med meg hundene ut på tur, så da skulle det fylles. Men jeg var jo usikker på om jeg rakk det mens det var billig eller om de hadde rukket å skru opp prisene.

Når jeg kjørte mor Løkkemyra såg jeg at Esso hadde skrudd opp prisene, så kjente litt på nysgjerrigheten på hvordan det såg ut når e kom frem på Uno X.

Men jeg var heldig! Kroner 9,59 er jo kjempe billig sammenlignet med andre priser.

Uno X for å fylle disel.

Det sto flere biler bak meg og ventet for å fylle dette billige drivstoffet. Heldigvis så sto samme pris fortsatt mens jeg fylte på tanken.

Kroner 9,59 per liter for disel.

Heldig for meg, rett og slett griseflaks. For i det jeg satte pumpen tilbake på plass å var ferdig med å fylle full tank gikk prisen opp. Tviler sterkt på at de bak meg i køen følte seg like heldig som meg. 😉

Plutselig var det over 5 kroner dyrere.

Så noen ganger klaffer det slik at en selv er heldig heldigvis. For når di rett etter at jeg er ferdig skrur opp prisen med over 5 kroner kan en ikke annet enn å være takknemlig. Takknemlig for at kjærest fortalte meg om det og at jeg rakk det i tide. 🙂

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg