Haukebøen delemarked

Reklame | Haukebøen delemarked

Når jeg endelig kom meg opp av sengen ventet en frokost og kaffe i morgenkåpen, er jo bare så deilig å starte dager slik innimellom. Full avslapping og ingen bekymringer!!

Jeg fikk også inn litt tid til håndarbeid og i dag var det litt hekling som var på agendaen, Snoopy gårdagens bursdagsbarn var som vanlig med på notene og passer på figurene mens de blir til underveis.

Dagen fortsatte så med å ta en tur i Beachbuggen til typen og spørsmålet var om vi kunne ta en tur til Haukebøen på noen bilgreier. ærlig talt så har jeg null peiling på bil, motorsykler og slikt, men det er jo litt gøy å være med pluss at en kanskje kan lære noen småting underveis.

Så vi ente opp med å plassere hundene i baggene sine og så satt vi ut på den store landveien. Vi kjørte fra byen og om Batenfjorden og Molde før vi kom frem til Haukebøen.

Her er det to stykker ved navnet Rune og Solbjørg Kallestad som har ordnet ett treff på sin hjemplass. Markedet består av motorsykler og biler, pluss ett lite marked inne på loven og med en kafe i andre etasje.

På markedet kan man sette opp et bord med saker og ting man gjerne vil selge, eller kanskje en er heldig å finner en del eller to som en selv trenger til ett prosjekt en har hjemme.

Det var en god del av små og store deler der inne og dette var bare ett lite utvalg.

Hundene møtte også en guttunge som ble til en ny venn og kosekammerat!

Så gikk turen ut til motorsyklene.

 

 

Som skrevet over har jeg ikke så mye å komme med når det kommer til motorsykler, men typen koste seg og hundene såg ut til å trives ute blant de de også.

Så gikk turen til hovedattraksjonen – bilene og her var det mange å velge i mellom.

Her gikk vi imellom alle sammen og selv om jeg ikke kan noe særlig om type biler eller hva som ligger i motorer så fant jeg da selv noen favoritter.

Dette var vel i grunn min store favoritt – kanskje en jenteting å si også men det var på grunn av fargen og jeg syntes egentlig den var litt søt. I følge typen heter denne bilen Ford Cortina 1500.

Å så like jeg denne tøffe bilen.

En Chevrolet.

 

Sist men ikke minst kom vi blant over denne bilen, slev om dette ikke er en farge som jeg lite så godt, syntes jeg bilen var noe søt. En Mg MGA 1500 Roadster.

Sjekk også ut den litt tøffe og spesielle farga bilen i bakgrunnen da, knallgrønn og svart, en Ford Fordor De Luxe.

Vi kom også over denne tøffe gamle lastebilen – en AA Ford Lastebil.

Og helt til sist kom vi over denne råtassen – en MG

Vi var egentlig heldig med været hele dagen helt til vi begynte på turen heim, men det gikk overraskende greit selv om det regnet litt og vi kjørte beachbuggyen.

Nå venter en liten porsjon med lasagne og litt håndarbeid før jeg tar turen til ei venninne som skal feire litt bursdag og helt tilslutt så avslutter jeg nok søndagskvelden med favorittprogrammet til oss begge her i huset – nemlig Søndagens beste program – Huskestue!

Ha en fortsatt fortreffelig søndag folkens.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg