#1 Elefanten Herr Goliat

Noen ganger er det greit å ha noen små ting ferdig i huset som kan gies i gave når en kommer på at noen har bursdag. Det er ikke det at jeg har skap og skuffer fult av genser, sokker, tøfler og kosedyr, men jeg har noen ting som ligger klart til når det trengs.

Herr Goliat.

Derfor var denne herlige elefanten ett godt valg i tillegg til andre småting. Elefanten valgte jeg å kalle Goliat etter at Odd Arild fortalte om at han hadde hatt en elefantbamse med dette navnet når han var liten.

Herr Goliat.

Som jeg har fortalt før er elefanten ett hellig dyr i India og den er også ett symbol på trygghet og beskyttelse. Dette gjelder spesielt om du setter en elefant med snabelen mot ytterdøren i gangen eller mot døren på soverommet, enten ditt eget eller barna sine. Når elefanten står sånn som dette skal den også stenge onde ånder ute fra hus og soverom, så derfor må det jo sies at den kan kalles den ultimate beskytteren.

Herr Goliat.

Jeg vet selvfølge at ikke alle her i verden tro på det overnaturlige eller på dette med at dårlige vibber utenfra kan ødelegge en hver dag, kveld, natt eller helg. Men denne elefanten skal iallfall kunne beskytte deg mot dette og og derfor kanskje gjøre det slik til at en hver dag er meget bedre.

Elefanten er heklet i Mandarin Medi og fargene er helt enkelt opp de hver enkelt, men jeg gikk her for hovedsakelig grå – både på grunn av at elefanten er grå og dette også er en farge som hun som som fikk denne liker meget godt. Elefanten er hverken for stor eller liten, men heller en passe størrelse på 19 cm i høyden ca.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg