Hipsterlue

Reklame | Petit Knit

Noen ganger trenger en ett snarstrikket prosjekt slik som denne fra Petit Knit. Hipsterlua er både enkel og snar å få ferdig på en kveld eller to.

Hipsterlue Petit Knit og Sandnes Garn.

Opprinnelig er den strikket i dobbel tråd Sunday fra Sandnes Garn, men jeg valgte å bruke 1 tråd med Merinoull fra samme leverandør.

Hipsterlue Petit Knit og Sandnes Garn.
Måten luen er felt på toppen gjør at den sitter som ett skudd.

Oppskriften finner dere HER.

Måten luen er felt i toppen gjør at luen sitter som ett skudd. Takket være brettekanten kan du også velge om du vil ha den tettsittende eller litt baggy.

Hipsterlue Petit Knit og Sandnes Garn.

Utstyret du trenger for å lage en som ligner på min er som følger;

  • En liten rundpinne 3,5.
  • Settpinner eller Crazy Trio Pinner 3,5.
  • To nøster merinoull og jeg har brukt fargekode nummer 7364 Mørk Petrol.
4 kommentarer
    1. Hei. jeg har samme oppskrift.
      men jeg har store vansker med å forstå hvordan jeg feller luen. Er det mulig å få en mer tydelig forklaring til en som ikke har erfaring med å lese oppskrift?

      Mvh Therese.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg