Hot Socks Madena

Når det kommer til å strikke sokker har det grunn aldri vært en stor favoritt som med, men når Drømmestrikk – min lokale garnbutikk – fikk inn dette garnet pluss at jeg fikk ønsker fra flere om strikkede sokker til jul måtte jeg bare teste det ut.

Hot Socks Madena, et garn som passer perfekt til sokker.

Garnet heter Hot Socks Madena og kommer fra Tyskland. Garnet består av 75 % ull og 25 % polyamid, så med andre ord er det perfekt til sokker. Ett nøste holder også til flere par sokker så det sier seg i seg selv at nøstet er drøyt. Garnet har en løpemeter på 375 meter og består av 150 gram. Strikkefastheten er 22 masker over 10 cm på pinner 3 og opp til 4 avhengig av strikkefastheten din. Selv fant jeg ut at pinne 3,5 passet utmerket.

Jeg ente opp med å kjøpe ett nøste og ente opp med to par sokker i to forskjellige størrelser, det som er så gøy med garnet også er jo at fargeovergangen gjør at hvert par får sitt eget preg. Pluss at ikke en gang begge sokkene i ett par blir helt identiske men perfekte sammen.

Hot Socks Madena, perfekt til sokker.

Om du leser litt på nøste også selv om det står på tyske ser du at du kun trenger to nøster av garnet for å strikke deg en genser i størrelses 38 visstnok, selv om jeg ikke selv har testet dette.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg