Hva er definisjonen på et stort forbilde?

Alle har vi vært det fra en tid til enn annen og som regel har vi fortsatt noen den dag i dag. Det handler ikke bestandig om alder. Om man er ung, midt i livet eller godt voksen har en som regel en eller flere personer som har betydd noe ekstra for en.

Det kan være seg nære familiemedlemmer, venner eller rett og slett en stjerne eller to.

For meg har Bon Jovi og spesielt Jon Bon Jovi vært i midt i hjerte. Jeg har likt han, bandet og musikken deres både som band og som soloartister så lenge som de har holdt på.

Bon Jovi er en amerikansk rockegruppe fra Sayreville, New Jersey. De ble startet i 1983 og består av vokalist og navnebror Jon Bon Jovi (John Francis Bongiovi, Jr), gitarist Richie Sambora (nå byttet ut med Phil X), keyboardist David Bryan, trommeslager Tico Torres, samt nåværende bassist Hugh McDonald.

Gruppas besetning har stort sett vært den samme hele tiden, det eneste unntaket er Alec John Such som sluttet i 1994, som uoffisielt ble erstattet av Hugh McDonald. Den fikk sin første hit med låten Runaway i 1984.

Alle sangtekster er blitt pugget og jeg har fulgt med på når ny musikk kom ut. Bestandig også fulgt med som en hauk på om de kom til Norge på konsert og jeg har vært heldig å fått opplevd de live ett par ganger.

Her snakker vi om drømmer som har gått i oppfyllelse.

Men helt ærlig.

Det er ikke bare på grunn av musikken jeg har hatt sansen for spesielt Jon Bon Jovi. Det er hans stor hjerte og hvordan han hjelper andre uten å være så stor på seg selv. Han har tjent seg rik på at vi elsker han, men han har ikke blitt høy på pæra av den grunn. Selv ikke barna er blitt bortskjemte av at faren er en stor stjerne. Han har også vært gift med samme dame i 31 år.

31 ÅR! Hvor mage av disse stjerne er det som kan skryte på seg det samme.

Han og Dorothea Bongiovi har startet flere Soul Kitchen og de er begge store humanitære. De har bygd flere hus og leiligheter for folk som trenger det uansett grunn. De har arrangert mat under denne pandemien vi lider i nå. Selv med Soul Kitchen og hvordan det fungere (noe som dessverre ikke har fungert som vanlig under Convid-19) har de stilt opp. Jon Bon Jovi har selv stilt opp selv som oppvasker for å ha rene kopper og fat. Som han sier; han liker den jobben. For den kan han gjøre uten at folk kun trekker dit for å se en kjendis.

Jon Bon Jovi ruller opp ermene og vasker selv kopper når det trengs.

Sangen Do What You Can kom ut av dette bildet. For når du ikke kan gjøre hva du til vanlig gjør, så gjør du hva du kan.

På resturantene hans betaler du for måltidet dit, gjerne litt mer for en eller to til eller tilbyr deg å jobbe der for en dag eller mer.

De har så langt startet hele tre resturanter.

Ønsker du å spise eller bidra på ett av han Soul Kitchen finner du de her;

  1. 207 Monmouth Street, Red Bank, NJ 07701
  2. Toms River.
  3. JBJ Soul Kitchen at Rutgers University – Newark, Paul Robeson Campus Center – 2nd floor350 Dr. Martin Luther King Blvd., Newark, NJ

Jeg vet at jeg iallfall skal ta turen å stille opp der en dag og gjør det lille jeg kan den dagen det lar seg gjøre. Har drømt om New York og New Jersey så lenge jeg kan huske, men først må det bli trygt å reise igjen.

Men en ting skal jeg love deg, jeg gjør det ikke kun for å håpe på å møte han selv. Jeg gjør det for jeg synes tiltaket hans og alt det andre han gjør for samfunnet er så utrolig beundringsverdig.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg