Hvor kjekt er det egentlig å sitte på motorsykkel?

Hvor mange mil jeg nå har sittet bakpå med kjæresten på en av våre motorsykkelturer kan jeg ikke si. Men det har blitt noen mil for å si det sånn. Tror jeg kan si at jeg har rundet rundt 100 mil, lyger vel heller ikke om jeg sier at det er over dette også.

Jeg var jo i utgangspunktet skeptisk i starten til å bli med på tur. Rart hvordan ett dårlig minne og en dårlig erfaring kan ødelegge for noe som egentlig er ganske så gøy. Nå skal det sier at jeg fortsatt ikke er så høy i hatten når jeg sitter på på grusvei, men det kommer seg. Og det er egentlig ganske så kjekt å være med på turer! Ett utsagn jeg aldri såg for meg at jeg kom til å si med det første.

Vet ikke hvorfor jeg fortsatt frykter grusvei, kjæresten har jo lovet å kjøre fint og det har han gjort hver gang. Det er nok dessverre noen minner fra den turen for 8 år siden som fortsatt sitter i underbevistheten når det kommer til grus.

Uansett, siden begge hundene nå hadde fått være med på finværstur var det min tur. Dette skulle bli min første tur hvor vi kjørte i varmen. Selvfølgelig hadde vi alt av utstyr på plass, men vi slapp å ha i innenfor på både jakke og bukse. Hvor digg er ikke det? Jo, det skal jeg si deg. Det er utrolig deilig, for det er en ting som er sikkert og det er at motorsykkelklær er varme å gå i så lenge en ikke sitter å kjører med sykkelen.

Vi tok oss en litt lengre tur og ente opp med en utsikt mot Aspøya på Tingvoll. Ikke så enkelt å ta bilder når en sitter på sykkelen, men når denne utsikten dukket opp. Måtte OA bare stoppe et lite minutt slik at jeg fikk dokumentert hvor flott det var.

Utsikten fra motorsykkelen over mot Aspøya på Tingvoll.

Vi var også en snartur innom Fjorkroa for å nye en gourmet softis.

Odd April ente opp med karamell og krokan smak.
Selv gikk jeg for barnas favoritt med smartis og sjokolade.

De ble for mektige for oss begge to, men smaken var det ikke noe å si på. Så om du tar turen dit, unn deg en slik is i varmen. Viktig å kose seg litt på fine solrike dager. 🙂

Gourmet softis på Fjordkroa
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg