#9 – Bali – I disse Coronatider er du optimisten, pessimisten og realisten!

Rart nå en sitter litt hjelpeløs fast her nede på Bali hvilke tanker som kommer. Spesielt kanskje i dag med kansellert fly og en ny tatovering som hinder sol og bading. Iallfall får det tanken hos meg til å spinne. Derfor når jeg kom over dette utsagnet, tenkte jeg hmmm….dette er jo noe som er en realitet i disse dager.

Ny hverdag, hvem er vi?

“Kjære optimist, pessimist og realist. Mens dere var opptatt med å krangle over glasset med vann, drakk jeg det!

Med vennlig hilsen Opportunisten.” – Ukjent

Den som sa det var en veldig klok person! Hvis du tenker på det, er det ganske meningsløst å krangle om et glass er halvtomt eller halvfullt. Det er kun et freaking glass vann, bare drikk THE DARN THING!!!

Mulig en smule overdramatisk.

Men poenget er ikke om glasset er halvtomt eller halvfullt, det er hva vi gjør med det som betyr noe. Hver situasjon og mulighet kan sees på enten positivt eller negativt, og de fleste situasjoner og muligheter er enten positive eller negative.

Mange av oss bruker så mye tid på å tenke, bekymre oss og krangle om en gitt situasjon eller mulighet. Enden på visa blir at situasjonen eller muligheten går rett forbi oss. Vi bruker så mye tid på å prøve å finne ut om glasset er halvt tomt eller halvfullt at vi glemmer at det er vann og at det på sikt ikke spiller noen rolle.

Det har vært tider i livet mitt der jeg var i en situasjon hvor jeg ønsket at noe skulle skje eller en mulighet  har dukket opp. All tiden jeg brukte på det ente med at sjansen gikk meg hus forbi. Jeg angrer på at jeg tok vare på disse mulighetene, men det er ingenting jeg kan gjøre med dem nå. Det eneste jeg kan er å lære av dem og ikke gjenta tidligere feil.

Så min utfordring for deg er denne. Hva vil du gjør mer av?

Sitter du på hendene og prøver å finne ut om glasset er halvtomt eller halvfullt?

Eller griper du denne muligheten og drikker det glasset vann?

Jeg skjønner at det er lite vi fleste kan gjøre i disse dager med tanke på at livet for oss alle er snudd på hodet. Viruset tok oss helt på sengen med sitt omfang og ingen hadde vel sett for seg den verden vi lever i nå.

Jeg har snakket med flere venninne hjemme i Norge og de forteller om en helt ny hverdag. Ei beskrev det nesten som om vi nå lever i en Walking Dead situasjon. Ganske så surrealistisk og nesten litt vanskelig for meg å se for meg. For her nede går hverdagen som nesten vanlig. Eneste forskjell er at vi ved flere steder blir tatt temperaturen på før vi får komme inn og at Antibac er over alt.

Men tilbake til poenget. Selv om hverdagen nå er snudd på hodet for oss alle, er det viktig å se fremover også. Mange får det tøft i disse tider, ikke alle vi klare seg dessverre. Men prøver vi å se litt positivt på det lille vi har nå og gjør det beste ut av det. Tror jeg vi alle vil komme ut av dette og hverdagen vil komme tilbake til det normale igjen. Kanskje ikke i morra, neste uke eller neste måned. Men en dag vi vi kunne se tilbake på denne tiden også og ta med oss mye lærdom ut av det alle sammen.

Ps. Jeg fant dette innlegget på en engelsk siden av ukjent forfatter. Jeg har endret på noe og tilføyd noe, rett og slett fordi jeg synes dette utsagnet passer så godt inn i disse dager.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg