Innerdalshytta

Er ikke mange turer jeg virkelig skal anbefale deg å ta i sommer, men Innerdalshytta er virkelig vært turen. Dette er som en liten perle mitt inni dalen, her kan du kose deg hele dagen med enkel servering i hytta og du kan sitte og sole deg. Jeg lover deg du vil ikke angre og hvorfor ikke ta turen nå som vi ikke får reist så mye utenlands! Her har du også fine plasser og overnatte enten med hengekøye, telt eller leie deg inn på hytta.

Rendølshytta er den første hytta du møter på.

Når du går innover til selve Innerdalshytta vil du hele tiden kunne se Innerdalstårnet langt borte i det fjerne. Selv er ikke tårnet noe jeg har besøk så har ingen erfaring derfra, men jeg vet du trenger både tau og hjelm for å gjennomføre den turen.

Men la oss gå tilbake til Innerdalshytta, den går over fin bred grusvei hele veien. Den starter ganske så rett på selve brattbakkene og disse bakkene stopper ikke før du er helt på den høyeste meteren. Når du kommer opp siste bakken vil du se vannet og hytten lengre der fremme, fra her er det bare rolig gang i lett vei å gå. Men husk nok drikke på veien opp, det kan bli både varmt og slitsomt for du vil kjenne bakkene. Men det er satt ut en egen vannstasjon på veien opp hvor du kan fylle opp flasker.

Innerdalsturen i Sunndal Kommune er merket grønn og består av 8.06 km og 233 høydemeter.

Den første store steinen og vannkilden du møter på.
Lexie og Snoopy fornøyd med å ha nådd det høyeste punktet.
Går du ned til vannet der bak har du muligheter for å bade.
Det er virkelig noe magisk med denne plassen.
Meg og boffene foran tårnet.
4 kommentarer

Siste innlegg