Ja ja, så krøp jeg til og kjøpte den lell da!

Reklame | Lokal Oslo, Drømmestrikk

Jeg vet jeg tidligere i dag snakket om Kitty vesten og tvilte sterkt på om jeg kom til å strikke den.

Som sagt ble jeg advart mot dårlig oppskrift og var derfor i sterk tvil på om det var verdt strevet. For strev hadde det blitt om jeg hadde måtte omregnet på mønster for å få cm til å være riktig.

Men så tenkte jeg; nei vet du hva her skal utfordringen taes. Er ikke oppskriften skal jeg likevel få det til og minst lage en vest.

Så jeg bestiltet derfor vesten HER og det er Lokal Oslo som har oppskriften.

Gleden ble stor når jeg såg at de har kommet ut med en ny og forbedret oppskrift. Nå står det helt andre mål i oppskriften og derfor vil prosjektet gå så mye bedre. Så jeg er derfor spent på hvordan den nå blir. For i den største størrelsen på den gamle oppskriften står det at den måler 126 cm, men på den nye står det 98 cm. Så her snakker vi altså 28 cm i forskjell, noe som er ganske mye.

I oppskriften står det at den skal strikkes i Pickles Soft fuzz + Pickles Tjukk merino, men disse har ikke min lokale garnbutikk inne. Og siden jeg ønsker å støtte opp lokal ente jeg opp med å strikke denne i Puno. Puno utgjør rett strikkefasthet og vesten får rett størrelse ved å bruke det. Puno fra Rauma garn har jeg kjøpt hos Drømmestrikk på Futura her i byen.

Puno får du tak i mange fine farger og dette garnet klør heller ikke. Nå strikker jeg denne i en medium størrelse for å se hvordan det blir både i ferdig størrelse og form. Som sagt ser det bra ut så lang, men den kommer i små størrelser så derfor tenker jeg å prøve å strikke en til meg selv en annen gang i ett tykkere garn og på tykkere pinner.

Første forsøk på Kitty vest i puno.

Siden jeg tester den ut i Puno er jeg litt usikker på hvor mye garn som går med og slik. Men jeg kommer tilbake med info om det når den er ferdig.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg