Juledessert med verden beste rødsaus

idag tenkte jeg å dele den beste desserten jeg vet om med dere. Ekstra god blir den også om du lager denne sausen. Altså jeg tuller ikke den er bedre enn noen annen saus jeg har smakt.

Den er så syrlig og frisk!

Verdens beste dessert.

Få ting for meg slår riskrem med rødsaus etter ribbemiddagen på julaften og her deler jeg altså den med dere. Jeg lover deg, med denne susen vil du få skryt og du kommer ikke til å angre. 🙂

Selve riskremen består av grøtrester fra lillejulaften, som forøvrig også er en tradisjon for meg. Desserten er superenkel å lage ved å pisket en boks med kremfløte sammen med litt sukker. Så blander du inn grøtrestene til du har den konsistensen som du liker.

Riskrem laget av fløte og grøtrester.

Så nå til hva jeg synes er verdens beste rødsaus, den er faktisk like enkel som riskrem – egentlig lettere. Men den har så mye smak i seg at folk vil spørre deg hvordan du har laget den. 🙂

Du tar enkelt og greit ett lite glass med det beste jordbærsyltetøyet du vet om over i en bolle (selv brukte jeg hjemmelaget syltetøy som vi hadde fått i julegave).

Hjemmelaget jordbærsyltetøy.

Så blander du inn den beste appelsinjuicen du vet om, selv bruker jeg da Sunniva originale appelsinjuice fra Tine.

Rør i appelsinjuice.

Er du så heldig som meg å ha hjemmelaget syltetøy uten bær trenger du kun å røre dette sammen, men har du med bær anbefaler jeg å kjøre det litt med en stavmikser. Akkurat forhold er vanskelig å si, men du tilsetter akkurat passe mengde juice til at sausen blir syrlig og flytende nok.

For meg er dette den ultimate desserten etter ett hvilket som helst måltid.

Så enkelt er det altså, men jeg lover deg dette er så godt og gjesten ved bord vil nok tro du har brukt mye mere tid på den enn hva som faktisk er sant. Altså så utrolig godt, men allikevel så enkelt.

Prøv den – du vil ikke angre. Passer perfekt til dessert etter ribba på julaften, pinnekjøttet i romjula eller kalkunen på nyttårsaften. 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg