Kakemenner til hund

Det er jul og selv om jeg synes høytiden kan være både trist og tung betyr det ikke at en ikke kan gjøre den bedre for andre. Og selv hundene fortjener å få kose seg i julen, så derfor bestemte jeg meg for å lage kakemenner nok en gang til de. Denne gangen har jeg brukt litt andre ingredienser enn tidligere, men det la ingen demper på smaken til hverken Snoopy eller Lexie.

Kakemennen til Lexie og Snoopy denne julen.

Det er litt arbeid med å kjevle ut deigen da deigen er litt myk, men med litt ekstra mel på bakefjølen går det fint.

Ingredienser til selv deigen;

  •  2 egg.
  • En liten og en stor boks med leverpostei ala 240 gram.
  • 500 gram sammalt hvetemel.
  • 1 dl. nøytral olje.
  • Litt ekstra mel til selv utkjevlingen.

Fremgangsmetode;

  1. Bland alt sammen i en kjøkkenmaskin, enkelt og greit.
  2. La deigen hvile litt om du ønsker, da blir den nok enklere å jobbe med. Men jeg begynte med en gang. Kjevle ut deigen i passe tykkelse og bruk former til å stikk ut biter.
  3. Stek kakemennene på 150 grader i ca. 15 minutter og avkjøl de helt.

    Lexie og Snoopy sine kakemenn er klar til å stekes.

Oppbevar det i fryser, de tiner fort så det er lett å ta opp en eller to som du kan ha klar til en hver anledning. 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg