Kan lykken finnes i en jakke

Kan lykken kjøpes for penger? Her vil en som regel få både ja og nei til svar. Personlig tro jeg ikke alt blir bedre bare en har mere penger, men at livet kan bli enklere; helt klart. Spesielt nå som renter og varer bare stiger og stiger.

Men kan en finne lykke i en jakke? Vel ja, hvorfor ikke! Spesielt når jakken heter lykkejakke. 🙂

Lykkejakke
Lykkejakke i fnugg.

Lykkejakka er opprinnelig strikket i Bella fra Permin, men jeg synes dette garnet klør. Derfor har jeg strikket min i Fnugg, ett garn jeg bare elsker.

Lykkejakka
Lykkejakke i garn som ikke klør.

Oppskriften på denne jakken finner dere her til 80 kroner. Her får dere kjøpt oppskriften uten garn slik at dere kan velge det garnet dere selv ønsker.

Jeg har brukt følgende farger på min;

  • 903 natur.
  • 921 moskus.
  • 937 støvet rose.
  • 938 mørk rose,

Opprinnelig er oppskriften strikket på dobbel tråd med Bella, men med Fnugg trenger du kun en tråd. Tove Lindtein er oppfinneren av oppskriften.

Etter at jeg brukte den på jobb, ble det en hit blandt kollegaer og endte derfor opp med at ei skal strikke den selv og jeg har nå også strikket en ny en til ei anna. Denne gangen i blåtoner.

Lykkejakke
Lykkejakka i blåtoner også.

På denne har jeg brukt følgende farger;

  • 903 natur.
  • 912 perlemint.
  • 924 agatgrønn.
  • 933 lys demin.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg