Kanskje blir det en slik en på meg i år?

Reklame | KitchenAid og Royal Design

Er det noe jeg i lengre tid har ønsket meg er det en skikkelig kjøkkenmaskin, er ikke det at jeg virkelig trenger det. Men jeg har de siste to åren blitt litt flinkere til å prøve nye ting innen matlaging og baking, så derfor har tanken vært at dette kanskje er noe det kan være lurt å investere i.

Nystekte TeBriks som er klare til å nytes i julen.

Seriøst er det kanskje ikke mest til matlaging jeg ønsker meg en slik maskin, men klart er det mye kjekkere visst en for eksempel skulle lage egne kjøttkaker eller noe av skikkelig kjøtt selv.

Men så kommer det til baking da, jeg har som sagt fått litt sansen for både gjærbakst, småkaker og kanskje en sjokoladekake i ny og ned. Og her kommer en jo ikke unna av at en kjøkkenmaskin med vips og eltekrok pluss mye mye mer kan komme godt med.

Selv har jeg sett på flere typer maskiner, men det er en maskin som ikke kommer ut av tankene mine og det er kjøkkenmaskinene fra KitchenAid og Artisan. Den har det meste og egentlig alt jeg trenger, pluss det er jo ikke noe feil med at den også ser flott og dekorativ ut. Den kommer i mange varianter og ikke minst i mange flotte farger. Bare se her som ett eksempel – den nye fargen i mørk grønn er jo bare lekker!!!! Elsk!

Kitchen Aid sin nye kjøkkenmaskin i flott mørk grønnfarge.
Kitchen Aid sin nye kjøkkenmaskin i flott mørk grønnfarge.

Hvor lekker er ikke denne liksom og pluss for at den komme i andre typer elektriske kjøkkenredskaper som vannkoker og brødrister med mye mere også.

Hovedgrunnen til at jeg ikke har skaffet meg denne typen maskin ennå er ærlig talt prisen, den koster litt om en skal ha en med kraftig motor og litt utstyr. Men samtidig etter å ha tenkt på dette i flere år tror jeg kanskje at året 2020 er året jeg skal unne meg en slik maskin som dette etterhvert.

KitchenAid//KitchenAid//KitchenAid//KitchenAid

Det er jo ikke til å komme unna at bakingen ville vært enklere med en slik maskin og at en har spart seg seg en god del tid i forhold til det med elting. Er jo ikke til å komme unna at det tar noe lengre tid å få eltet for hånd pluss at det er enkelte deiger eller rører en ikke kan lage for hånd. Klart nå har jeg en enkel håndmikser og selv om den hjelper til små enkel rører er den lite hjelp om en skal lage mye eller elte en del.

Så som sagt så er kanskje dette året denne vil kunne finne veien til mitt kjøkken, jeg må bare vurdere pris og fordeler i forhold til andre maskiner ser om denne fra Artisan. Vi får seg, men en ting er sikkert og det er at den fortsatt står på ønskelisten min i år som de andre årene. Hadde jo vært den ultimate gaven til meg selv for eksempel. 😉

2 kommentarer
      1. Ja ikke sant, det er akkurat det jeg tenker jeg oss. En brødbakemaskin høres jo gull ut, er jo så godt med ferskt brød i heimen.
        Ønsker deg en fin kveld vi også her jeg sitter med mine to hunder som følger intes med mens jeg blogger. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg