Karma og hvor den biter! Tanker rundt ABIP.

Karma

I går ble jeg informert om et innlegg Anne Brith Davidsen har lagt ut på sin personlige Instagram. Denne posten har på kvinneguiden blitt diskutert og fått flere kommentarer om hva hun selv skriver.

Selv har ABD blokkert meg fra alle kanaler så jeg få ikke med meg selve innleggene hennes lengre, ei de om kurset. Men slik som jeg forstår innlegget er det snakk om at hun har det veldig vondt og tungt i disse tider.

Dette er noe jeg har full forståelse for og derfor jeg også tidligere har skrevet at alt dette med ABIP har handlet om sak og ikke person. Jeg har aldri og vil aldri ønske Anne Brith noe vondt som person. Jeg kjenner henne ikke personlig og har derfor ingen grunn til å angripe henne som person heller. Det jeg angriper er saken og hvordan vi ikke har fått det vi har betalt for.

Karma

Derfor reagerer jeg på det siste som ble skrevet i den posten som jeg har fått innblikk i at det handler om karma og at hun håper karma tar grep om visse mennesker. Med tanke på medietrykket hun har hatt på selv selv og henne AS pluss at forbrukertilsynet krever svar fra henne forstår jeg har være tøft. Men å antyde at karma skal kom til noen uten å skrive navn, men alle skjønner hvem hun hinter til synes jeg personlig blir feil. For dette tolker jeg da som å gå personer og ikke ta tak i selve saken.

Alt dette med ABIP kunne vært løst på en så mye enklere måte en hva den har blitt. Som hun selv skriver ønsker hun ikke å løse dette i media men med hver enkelt. Og hadde dette blitt gjort, så hadde hele denne saken mest sannsynlig ikke blitt satt slik søkelys på slik som den nå har fått. Jeg og de andre har prøvd å løse dette på en ærlig og rett måte, men vi har jo ikke fått noe respons. Ønskes det å ha en fin dialog hvor en kan snakke om problemet må en faktisk ha mulighet til dette. Dette lar seg ikke gjør når en stenger ute alle som stille spørsmål en ikke liker eller stiller seg kritisk til noe.

Derfor så stille jeg meg dette; hvem er det karmaen biter her?

Personlig er jeg en stor tilhenger av karma og tror på at det du gir ut til universet kommer tilbake til deg, dette både på godt og på vondt.

  • God karma bestemmes av gode intensjoner som medfølelse, kjærlighet og visdom.
  • Dårlig karma kalles når det oppstår på grunn av tre ting – sinne, grådighet og villfarelse.

Karma regler;

  1. Karma kan være både god og dårlig.
  2. Loven om karma sier at for hver handling er det tilsvarende effekt.
  3. Hvis du gjør gode gjerninger i dette livet vil ditt neste liv gjenspeile dette med positive konsekvenser.
  4. Hvis du gjør dårlige gjerninger i dette livet vil ditt neste liv gjenspeile dette med negative konsekvenser.
  5. Karma er en kontinuerlig prosess og involverer fortiden, nåtiden og fremtiden.
  6. Karma er effekten av dine handlinger og kan enten være bra eller dårlige.
  7. Lev livet ditt med å tiltrekke deg god karma i din nåtid og fremtid.

På grunnlag av dette tenker jeg at det er best å la saken gå rett vei. Selv venter jeg på svaret som forbrukertilsynet har krevd 5 mars og så får vi ta det derfra. Har en ingen ting å skjule er det jo heller ingen ingen ting å frykte. Sannheten vil komme frem og dette gjelder for alle parter.

Så får vi se hvem karmaen biter til slutt.

 

 

2 kommentarer
    1. Sender deg en stor klem <3 <3 <3

      Dessverre er det mange som ikke skjønner forskjellen på å skille sak fra person og bedrift som i dette tilfellet.

      Hvis man kjøper en reise til syden. Da forventer man jo at standarden på rommet tilsvarer det man har betalt for. Hvis dt står at man skal ha havutsikt, og ikke får det så klager man. Noe man har rett til. I de fleste tilfellene vil reiseoperatøren gi penger tilbake, eller ett nytt rom som kompensasjon.

      Nå er det slik at AB har en privat bedrift, og bedriften drives av henne selv. Selv om hun er selvstendig næringsdrivende så har man rett til å klage på varen man har fått som ikke stemmer overens med det man først ble lovet. Akkurat det har ikke noe med AB som person å gjøre, men AB i kraft som selvstendig næringsdrivende.

      Jeg håper dere får hjelp av Forbrukertilsynet i denne saken. Kjedelig sak både for dere som har betalt så mye, og for henne da det sverter hennes rykte og renome som foretningskvinne.

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk for ett flott og reflektert svar. 🤗😍 Er så viktig å skille mellom sak og person og viktig å få frem hva som går umder trakasering av ett menneske og hva som faktisk går på ett kurs en forlanger hva en har betalt for.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg