Kjekkas tuttasnor og senebetennelse

Noen dager altså! Har du di dagen hvor alt bare går på tverke?

Di dagen hvor du legger deg dagen før tenker at i morgen skal jeg få gjort unna masse. Du lager deg lister over alt du tenker du skal få unna. Ja, du skriver kanskje til og med listen ned slik at du kan krysse av underveis igjennom dagen når hvert enkelt punkt er gjennomført.

Høres enkelt ut ikke sant. Ja, så enkelt som det bare går ann! Men….

Så kommer dagen etter og en innser fort at alt en har tenkt seg til ikke lar seg gjøre. Vel sånn er det iallfall når en sliter med en senebetennelse som lever sitt eget liv.

Okei, så border jeg kanskje ikke være så overrasket da, ikke sånn egentlig. For etter snart 36 år med en heklekrok eller ett par strikkepinner i hendene er det kanskje ikke så rart om jeg tenker meg om. Alle som holder på litt, middels eller mye med håndarbeid vet jo hvor mye hender, skuldre og håndledd kan få gjennomgå takket være vår favoritthobby. Og så klart har ikke bakingen min gjort det noe bedre heller, senebetennelse og kna en dei er to ting som så langt i fra går hånd i hånd.

Men før jeg ramler for langt unna hva jeg tenkte å dele, noe fornuftig har jeg i det mistet fått gjort!

Ikke noe stor sak, men noe lite kan da ofte være bedre enn ingenting, eller?

Iallfall fikk jeg både strikket denne smokkesnoren fra KlompeLOMPE i dag. Noe smått kan ofte være være å strikke en store ting innimellom på grunn av at det ofte blir mere pirk, men hva gjør vel det når resultatet blir bra. Og ikke minst sammarbeidet høyrehånd slik at jeg fikk fullført prosjektet.

Søt liten snor til å holde fast smokken på for den aller minste som fortsatt finner trøst i smokken.

Mønsteret er enkelt og langt i fra komplisert, så her trenger du ikke store erfaring for å lage en. Alt du trenger er som følger;

  • en liten garnrest på mellom 10 og 20 gram av garnet du liker. Selv har jeg brukt Merinoull fra KlompeLOMPE og Sandnes Garn.
  • Strikkepinner til garner du bruker, selv brukte jeg settpyinner nummer 3,5.
  • 2 knapper.
  • 1 klemme til å feste på plagget til babyen.
  • 1 hårstrikk eller ett smokkefeste om du finner det, selv har jeg ikke funnet det i tide denne gangen.

Oppskriften finner du i heftet fra Klompelompe Guttestrikk.

KlompeLOMPE Guttestrikk, oppskriftshefte.

Vel, nå skal jeg fortsette å heller bruke dagen til å la håndleddet få hvile fra håndarbeid og heller prøve å få skrevet ned noen innlegg som jeg håper faller i smak hos deg som leser.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg