Låne en kopp sukker hos naboen…

Alle har vi sett på film at naboer låner en kopp sukker eller to fra naboen. Det er jo en kjempe gest o. en ser på det, selv om jeg aldri trodde jeg kom til å gå til naboen for noe.

Men så sitter jeg altså her nå og har gjort det.

Du skjønner, vi har nemlig begynt grillsesongen her hjemme og i går var tredje dagen på rad vi skulle grille. Tankene var at vi skulle grille burgere og pølser, men vi hadde ikke noen burgerbrød. Så når tanken var at jeg kunne lage de selv var det ikke noen vei tilbake. Det var bare det at jeg manglet valmuefrø til å strø på toppen. Derfor gikk samboeren over til naboen og lurte på om hun hadde noe stående. I følge samboeren har nemlig naboen det meste og hun skuffet ikke denne gangen. Vi ente opp med å å få både hvite og sorte frø til å strø oppå. Luksus å ha slike naboer og brøden ble også helt perfekte. Lover å komme tilbake med oppskriften på de snart.

Som takk for at hun hjalp meg i nøden samlet jeg etterhvert en samling av makroner for å vise takknemligehet. Jeg har jo bakt alt for mange (petimeter og perfeksjonisten slo inn og jeg gir meg ikke før jeg er fornøyd) og derfor er det så greit å kunne dele de med andre.

En samling av makroner for å si takk for hjelpen.

Resten av gårsdagen ble brukt til mest å slappe av eller men jeg var innom å shoppet litt på nett før jeg ga meg. Kom over en reklame fra NA-KD og såg noen skikkelige kosedresser og måtte derfor bare bestille meg to. Har allerede fått beskjed om at de er sendt fra leverandøren, så jeg gleder meg til jeg får de. Første gang jeg bestiller derfra men om de er like gode på som de ser ut kommer jeg nok til å bestille mer derfra.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg