Lang utenfor komfortsonen

Kroppspositivisme er tanken om at du har lov til å være glad i kroppen din uansett hvordan den ser ut, nettopp fordi kroppen er en viktig del av hvem du er.

Flere og flere legger ut bilder og serier som forteller om det. Jeg blir så stolt på deres vegne for motet de har ved å vise seg. Leve med hva de har og ikke drømme om at en dag ser det bedre ut. Det høres nok for mange ut som en drøm og likens for meg; bare litt tynnere og bare litt strammere osv osv…..

I fjor høst var vi på ferie for første gang for min del til Gran Canaria. Der besøkte vi vi Aqualand i Maspalomas. Der dukket muligheten opp for å komme nærme en sjøløve for første gang. Jeg er jo som sagt tidligere over gjennomsnittet glad i dyr. Så jeg kunne ikke la sjansen gå fra meg når muligheten dukket opp.

Opplevelsen i seg seg var magisk og jeg skulle ønske den vart enda lengre. Å komme så nært inn på ett dyr, kjenne styrken til det og samtidig oppleve kjærligheten fra det er bare magisk.

Å dele opplevelsen i bilder har sittet langt inne. En kan jo ikke svømme med en sjøløve uten å være i badetøy, men det betyr jo samtidig å vise frem kroppen sin. Kontrasten er stor fra gleden over å få oppleve sjøløven og det å stille på kamera i bikini er meget stor. Det er så langt uten for min komfortsone som det går an å komme.

Men jeg har lovet meg selv å utfordre meg selv litt på noe så her kommer det. Håper de fleste seg gleden jeg har sammen med sjøløven og ikke selve kroppen min.

Et kyss uten om det vanlige.
Vi svømte sammen og for en styrke denne damen har når hun tar sats.
Litt lek må også til og hva er vel bedre enn med en ball?
Trur vi kan si sjøløven er hakket tøffere enn meg.
Beste klemmen jeg har fått på lenge.

Tusen takk til sjøløven for å gjøre dagen helt magisk og for ett øyeblikk eller to klarte å fokusere på noe annet enn selve vekten. 🙂

2 kommentarer
    1. ÅÅåå nå var jeg så misunnelig, så fantastisk opplevelse å svømme med sjøløve!!! Du er heldig! Jeg kjenner meg igjen i det med badedrakt men jeg må fortelle deg at jeg syns du ser fantastisk ut!! Også har du så nydelig smil!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg