Lever etter Pippi regel

Jeg liker å tro at jeg kan få til hva en jeg slev måtte sette meg for mål. Lev litt slik som Pippi sier; dette har jeg aldri gjort før, så dette kan jeg garantert få til!

Ganske smart denne frøkna fra barndommen vår!

I hvertfall tenker jeg det for hvorfor skal det være noe vi ikke får til. Er det ikke bare oss selv som setter begrensninger for oss selv? Eller kanskje blir påvirket av at hva andre sier og tro?

Uansett så liker jeg iallfall å leve etter Pippi sine regler og levde den fult ut i går når jeg kjørte med henger for en av mine første ganger.

En av mine aller første turer med henger.

Denne hengeren har ikke bremser, men når vi startet var den tom og da kan jeg lovlig kjøre med den i opp til full lovlig fart på veien. Verre ble det etter at hva vi skulle hentes ble hentet. Vi skulle nemlig på Blomneset for å hente Lusa.

Lusa tar farvel med Blomneset.
Vi fikk den opp på hengeren.
Stroppet den fast.
Klar til avreise.

Så var det da kort for Lusa sin siste reise og min skumleste tur med henger så langt. Dette var vel min fjerde tur med henger, men jeg har aldri kjørt med noe så stort eller tungt før. På grunn av vekten og at hengeren ikke hadde bremser kunne jeg heller ikke kjøre fortere enn 60 km i timen. Så jeg tror ikke køen bak meg etterhvert var så fornøyd, men jeg har bare ett sertifikat og ingen å miste.

Jeg kjørte den hele veien selv fra Blomneset til parkeringsplassen ved Kiwi. Der skulle den få stå over natten slik at vi kunne kjøre den på Hagelien dagen etterpå. Selv rygget jeg både henger og båt på plass.

Lusa sin siste overnattingsplass før den ble vraket.

Som dere ser startet vi tidlig på dagen utifra lyset og når vi parkerte Lusa var det mørkt. Men det tar ingen ting fra meg i forhold til hvor kry jeg egentlig er over å ha klart å kjøre den hit og fått til å parkere den. 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg