“Liket” på The Atlantic Road

Hvem har fulgt med på Dexter? Serien som gikk på gikk på TV3 her i Norge som handlet om seriemorderen Dexter Morgan som også jobbet som kriminalteknisk blodekspert for Miami-Metro-Politi.

Dexter som ble spilt av Michael C. Hall opplever en traumatisk hendelse og blir foreldreløs bare tre år gammel. Han blir adoptert av Harry Morgan, en politimann som finner ham på et åsted. Harry skjønte tidlig at Dexter hadde sosiopatiske tendenser og lærte ham å kanalisere sin grusomme lidenskap (som går ut på å drepe på grunn av spenningen), ved å gi den en konstruktiv mening: Å drepe folk som fortjener det, folk som vet hvordan de lurer rettssystemet, slipper unna og aldri blir pågrepet for sine gjerninger. Slik jeg husker det pakket han inn ofrene sine i plastikk før han kvittet seg med bevisene.

Dagen da jeg var med på motorsykkeltur sammen med gutta kom vi over en trebåt med dette bildet.

Egil, som stakkars sitter tett pakket inn i plast.

I det vi raste forbi på sykkelen såg vi alle dette her og spesielt Frank og jeg fikk oss en god latter. Jeg spesielt fikk assosiasjoner til Dexter og såg for meg hvordan liket her var pakket og surret godt inn. Uten å huske hele serien såg jeg liksom for meg at Dexter her hadde gjort gjerningen og pakket inn for å passe på at beviser ikke ble oppdaget. Så her for meg sitter altså Egil bare å venter på å bli dumpet. Forsvinne i havet og bli en av statistikken.

Ååååå bare så det er sagt. JA jeg er fullstendig klar over at fantasien min kan ta overhånd og at den er overbelastet til tider. Men den har liksom bestandig fått fritt spillerom for jeg tror sterkt på at en har det ikke mer gøy en hva en selv lager.

Så klart jeg vet at dette ikke egentlig ikke er “liket” som sitter på The Atlantic Road. Men heller er en statue av en fisker med navnet Egil som sitter der innpakket om vinteren. Vel er iallfall det jeg har blitt fortalt. Så nå gjelder det bare å følge med og se hva som dukker opp under der nå som våren og sommeren nærmer seg. 🙂

 

Instagram HER – Facebook HER – SnapChat Unjem

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg