Mulig siste oppdatering om ABIP

Da kom nyheten om at endelig dato og at ABIP offisielt blir erklært konkurs. Datoen er satt og de største kreditoren får nå sitt oppgjør den 16 mars 2021.

ABIP blir erklært konkurs.

Selv om jeg er glad den endelig blir en slutt til det hele som hadde med Anne Brith Influenser Program, skulle jeg så gjerne også kunne sagt at det ble en lykkelig slutt for oss kursdeltagere også. Men den gang ei….Vi har stått på og undersøkt det mest for hvordan vi kunne komme i orden med dette, men har ikke funnet noe vei. Selv om det kanskje er en liten siste utvei for oss, det holder på å undersøkes i noe men jeg kan ikke si hva ennå.

For som sagt var vi nesten 10 stykker fra kurset som tok kampen til Forbrukertilsynet hvor det ble slått fast at ABD har brutt både markedsføringsloven og angrerettloven. Selv om vi hadde bevis på at vi hadde rett kom vi altså ingen vei. For i mai i fjor ble svaret at hun skulle slå selskapet konkurs og i tillegg la hun skylden på Convid 19.

Jeg skal ikke si at denne saken har både krevd krefter og mye jobb, men selv om vi har jobbet i bakgrunnen har vi gått å ventet på at denne konkursen ble endelig. Det tok altså nesten ett helt år fra hun avviste oss totalt før hun nå endelig gjør det.

Dette er rett og slett trist på flere plan. Som sagt har jeg aldri ønsket Anne Brith Davidsen som person noe vondt, men jeg har ønsket en rettferdighet for oss alle og at vi alle kunne komme til en enighet. Dessverre så skjer altså dette ikke og vi står egentlig på samme plass som for snart ett år siden.

Selv om vi har jobbet og undersøkt muligheter hele veien, vi har snakket med advokat, politi også osv. Men nå har vi altså kanskje en siste mulighet, det er iallfall noe jeg undersøker. Så får vi nå se hva som skjer videre.

Men jeg er i hvertfall spent på utfallet av hva som skjer på dette rettsmøte den 16 mars.

Vel tiden vil vise og nå er det da altså rundt en måned før vi får svar på dette.

 

Instagram HER – Facebook HER – SnapChat Unjem

4 kommentarer
    1. Hei. Skiftesamlingen var i går kl. 14. Må si jeg er spent på hva resultatet blir, og håper at Dagbladet og Romerikes blad følger opp og skriver om hvordan det er gått. Nå virker det ikke som hun eier nåla i veggen, uten om huset som hun har utleggsforretninger på, på tilsammen nærmere 600 000,- . Spørs om noen får tilbake noe som helst. Da må npk i tilfelle huset bli tvangssolgt først. Håper du skriver om hvordan det går, og om dere vil få tilbake penger. Håper rettferdigheten seier.

      1. Hei og beklager seint svar på dette. Vi har enda ikke gitt opp kampen og jeg vil fortelle mer når jeg kan. Men dette har krevd mye mere krefter enn hva vi kunne forestille oss. Eneste jeg kan si er at jeg ikke har tenkt å la det slippe, men jeg og de jeg samarbeider med må gå riktig vei frem slik at vi står sterkest.
        Takker for støtten.

      1. Nei dessverre gjorde hun ikkje det. Hvorfor kan e kun spekulere i, men det e trist at ho ikkje prøver å ordne opp. For meg og i hvert fall ei te er kampen fortsatt pågående.
        Takk igjen for støtten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg