Luksus i små pakker

Det å ha en dykker i huset er det virkelig ikke noe å si noe på når han kommer hjem med godsaker. Kjærest har dykka i mange år og jeg har vel blitt litt mere interessert med årene, så kanskje jeg en gang selv får oppleve verden under havoverflaten. Men frem til da så sier jeg meg selv bare heldig.

Kjærest klar for nok en dykketur.

For hvor mange er det som får oppleve at mannen kommer hjem med helt ferske kamskjell etter en dykketur?

Fire ferske kamskjell klar til å åpnes av meg.

I går fikk jeg selv også være med på selv båtturen når de dro på dykketur. De dykket ved Kvitneset Fyr og de fant hele fire kamskjell som jeg fikk med meg hjem. Jeg er veldig takknemlig når han kommer hjem med de, men ekstra gøy var det i går. For da var det jeg selv som fikk oppgaven med å ta vare på de, åpne de og renske de.

Jeg gikk på med stor mot og fikk åpnet alle fire.

Skjellen synes jeg var litt varierende å åpne, men med en god dose stahet fikk jeg åpnet alle fire og servert de som en bitte liten forrett i går. 🙂

Kamskjellene er rensket og klar for neste steg.

Jeg har sett litt på mange matprogram på tv og fulgte rådene til Gordon Ramsey når det kom til selve stekingen.

Kamskjellen fikk surre på sterk varme og i litt smør helt til slutt.

Først så la jeg de til marinering i litt sitronsaft og krydret med pepper. Så stekte jeg de på høy varme, ett minutt på hver side og helt på slutten hadde jeg oppi en skje med smør for smaken sin del.

Perfekt stekte kamskjell takket være råd fra Gordon Ramsey.

Snakk om luksus som kommer i små pakker, det smakte så utrolig godt. Jeg fikk til stekingen helt slik det skulle denne gangen og derfor har jeg nå bestilt mer ved neste tur. 🙂 Heldig meg altså. 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg