#4 – Middagstips – Luksus med ferske kamskjell fra dykkeren i huset.

Her i huset kan ikke jeg skryte på meg at jeg dykker, men jeg har en mann som dykker med gjevne mellomrom. Når han fortalte meg at han hadde dykket i mange år, tenkte jeg bare tøft og så spennende. Han må jo oppleve mye med tanke på at han reiser både nært og langt og dykker i flere hav. Bare tenk på alt han kan se.

Dykketur i Inngripene, Nils Nerland har tatt bilde og bildet er lånt med lov. Samboer er på selve bildet.

Og for en luksus i seg selv er det ikke når han dykker lokalt og kan komme heim med helt ferske kamskjell liksom?

Lokal plukket kamskjell.

Jeg hadde håpet han kom heim med uåpnet, men dette var bare for at jeg skulle få prøve meg på å åpne en. Men jeg kan ikke klage når han kommer hjem med ferdig rensket, hvor mange er det liksom som får det servert på en vanlig dag hjemme.

Lokal plukket kamskjell, skjellet i seg selv er jo også bare så fint.
Lokal plukket kamskjell, skjellet i seg selv er jo også bare så fint.

Jeg kan iallfall love deg en ting og det er at ferske kamskjell til middag smakte utrolig godt og jeg håper han kommer hjem med det flere ganger.

Pasta med kamskjell og bacon.

Oppskriften må denne herlige skatten av en rett kommer litt senere idag, så bare følg med. 🙂

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg