Lumberjack

Nok en gang og jeg gjør hva jeg ikke kan. Men som Pippi sa og fortsatt sitter i minne; dette har jeg aldri gjort før, så dette får jeg nok til.

Vinteren er jo kommet her nå, iallfall om en skal se på gradestokken. Vi har heldigvis ikke fått snø ennå, men det er nok dessverre ikke så langt unna. Frykter i hvert fall det!

Jeg er nok så langt i fra en person som du kommer når det kommer til å like vinter. Jeg rett og slett hater vinter og alt det innebærer. Det blir kaldt, snøen. daler, du må måke, det fryser på, skrape is på bilen, fryser selv om en har på seg mange lag klær og jeg jeg kommer aldri til å gå på ski frivillig. Hverken bortover eller nedover eller noe som helst. Jeg ser rett og slett ikke gleden i noe av det.

Eneste positive å se frem mot er kanskje det at en kan sitte inne under pledd, nyte stearinlys og fyre i peisen. Da slipper en i hvert fall å fryse og i tillegg så kan jo stemningen inne bli både god og kanskje litt romantisk.

Derfor har jeg nå vært med på la oss kalle det dugnad her heime og på hjemgården til typen. Vi har tatt grep for at vi ikke skal fryse i vinter.

For første gang har jeg brukt en vedkløyver og vi har nå fått fylt opp med masse tørr ved som kan varme hele vinteren. I tillegg har vi kuttet opp mye våt ved som ligger å tørker på loven til neste vinter.

Selv om jeg aldri hadde brukt denne maskinen før var det overraskende lett og helt ærlig nesten litt gøy også.

Lumberjack
Alt er satt opp og klart til å settes i gang.
Nok av ved i hengeren som skal taes tak i.
Kathrine genseren var på i starten da det rett og slett var kaldt å holde på.
Hvilken stokk skal taes først?
Bare å plukke opp en og starte.
Kanskje rart å være stolt over å bruke denne maskinen?
Men når en gjør ting en aldri har gjort før, så blir en jo litt fornøyd med seg selv.
Stabelen begynner også å ta form.
Etterhvert så mistet det også i hengeren, selv om det på ett tidspunkt virket som om det sto helt stille uansett hvor mange kubber jeg tok.
Det ble tilslutt såpass varmt at jeg til pg med måtte skifte fra genser til vest.
Men jeg ga ikke opp!
Og stabelen ble fylt opp til slutt. Selv om vi fortsatt kan stable mer.

Så nå som mye er gjort unna kan vi alle falle se frem mot at vi har det varmt inne i venter selv om vi kommer til å fryse på oss kattunger når vi går ut.

Jeg tror jammen meg jeg skal ta å gå inn og fyre opp i peisen nå, se på på både Stjernekamp og Skal Vi Danse. Krysser fingre for at mine favoritter fortsett å bli med videre til neste lørdag.

Ha en fin kveld alle og en hver. 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg