Making av ett skikkelig hobbyrom

Et hobbyrom er noe jeg har drømt om lenge, finnes egentlig ikke en god grunn til hvorfor det ikke har skjedd før. Et slikt rom var en tanke jeg hadde fra første stund jeg kjøpte meg egen leilighet, men av en eller annen grunn ble det aldri noe til. Så traff jeg jo Odd Arild og bosituasjonen endret seg.

Selv om jeg nå har bodd her ett par år, har jeg liksom ikke fått satt mitt preg på huset før nå. Leiligheten på Goma har jeg også fortsatt, går med mange tanker om den også. Skal fortelle og vise hvilke planer jeg har der etterhvert.

Men i første omgang har jeg da begynt her i huset ved stormvarselet, planen er å få litt mere mitt og han sitt preg på huset og ikke så mye eksen som bodde her før. Derfor har jeg satt i gang på det minste soverommet som etter planene skal bli mitt hobbyrom. Her kan jeg oppbevare alt av utstyr og i tillegg jobb litt uten å fylle opp stuen og kjøkkenet med alt av garn og symaskin osv osv.

Rommet er opprinnelig bare helt eggehvite, men nå har jeg planer om å male det og gjøre det kjempekoselig. Derfor blir dette rommet nå i to herlige nyanser av grønt. Kjæresten tok også ned taklisten slik at det skal bli så forseggjort som overhodet mulig. Jeg har ikke blitt ferdig ennå, det står litt igjen. Men oppussing tar tid og hvoedsaken er at det blir så fint som mulig når jeg er helt ferdig.

Rommet i sin opprinnelige eggehvite farge.

 

Litt rot blir det når en pusser opp, men det gjør ingen ting så lenge planen blir slik en ser for seg.
Panelet blir malt i fargen Oslo som er en mørk grønnfarge, det trengs to strøk før jeg kan si meg ferdig.
Å pusse opp med hund i huset.
Snoopy snurrer rundt på rommet, så tar det som en signal på at han liker fargen.
Fornøyd liten kar.
Ører på vift.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg