Min ekstrafamilie med firbeinte på holmen

Reklame | Sushi Bar Kristiansund

Det er rart å sitte å her å skrive dette. Det er snart 3,5 år siden jeg traff Tor og Odin sammen med Lexie første gangen. Det var i en periode hvor mye handlet om jeg skulle begynne å lete etter ny jobb og flytte til ny by.

Bestemor som var årsaken til at jeg flyttet til Kristiansund hadde gått bort og Sunndalsøra er og forblir herved en av de værste steder på jord for meg. Beklager så dystert, dette handler ikke om det – vi lar det ligge til en annen dag.

Men hadde noen spurt meg for 3,5 år siden at ett møte med Tor (som har blitt som en god trofast bestefar) og Odin skulle føre til alt som har skjedd de siste åren hadde jeg ikke tror på di. Møtet med disse menneskene har gjort hatt jeg har fått meg en helt ekstra familie som stadig vokser. Jeg har til og med møtt mannen i mitt liv, både den tobeinte kjæresten og den firbeinte Snoopy.

Ett lite valg av hvor stor gjengen har blitt.

Da Tor og jeg startet dette treffet som etter hvert har blitt så å si daglig, trodde vel ingen av oss at vi kom til å bli så mange. Men floken har virkelig vokst! Fra å være to mennesker og to hunder til å møtes hver dag til å nå være flere hunder enn jeg egentlig har tall på i disse dager er rart.

Ny tillegg kommer også stadig til og ingenting gleder meg mer!

Det å ha en daglig plass hvor vi kan møtes hver dag om vi vil er fantastisk. Vi har blitt en gjeng med mest småhunder men også noen store hunder har sakte men sikkert møtt opp. Vi møtes mellom kl. 16.00 og 18.00 nesten hver dag og her slipper vi hundene av båndet. De får springe og utfolde seg slik hunder skal. De har blitt litt av en flokk og her passer de på hverandre, leker og setter hver andre på plass om det trengs.

På dette hundetreffet er alle velkommen så lenge noen kriterier innfris;

  1. Hunden din er snill.
  2. Hunden din angriper ikke andre hunder eller mennesker i sinne.
  3. Vi slipper de løs uten bånd, på denne måten finner de sin plass i flokken selv. For om en hund står i bånd mens de andre springer fritt kan det føre til konflikter.
  4. Vi lar hundene orden opp seg i mellom så lenge det ikke går utover liv og helse – se punkt nummer 2.

Dette har vi nå gjort i snart, vel det nærmer seg faktisk nesten 4 år. Og så langt har det for det meste gått som en drøm. De hundene som ikke har passet inn har bare sluttet å komme. I tillegg har som sagt vi tobeinte blitt som en ekstra familie også, en familie som prøver å treffes også innimellom uten at hundene er med. Dette har blant annet ført til noen dater på Sushi Bar.

Klara på 14 uker er det seneste tilskuddet som Lexie har blitt veldig glad i.
Lexie og Klara leker godt sammen, men Alfred er heller aldri så langt unna.
Her får de utforske hverandre og bli venner på sine egne prinsipper.
Hele holmen blir som regel utforsket av noen eller av alle.
Oscar som er en Teller er nest sist tilskudd i flokken.
Det er også artig å se hvordan Klare på 14 uker synes det meste er gøy, springer rundt og selv på sitt klumsete vis har det kjempegøy.
Til og med Bowie er med å tar i mot det nye tilskuddet Klara mens Snoopy passer på at det går fint for seg.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg