Min mote vest

Få ting er mere gøy enn å se mestringen i andre når de får til strikkingen for første gang. Over de siste 2 ukene har jeg blitt kjent med en flott dame fra Stavanger. Hun likte ikke strikking og ei heller tanken om det.

Men ut av det blå bestemte hun seg for å prøve og satte i gang med pannebånd. Gleden i øynene hennes lyst av stolthet når det var ferdig montert og hun turte tilslutt å begynne med noe større. Etter litt frem og tilbake falt valget på en vest og jeg ga henne tipset om Min Mote vesten. Den har jeg jo strikket og den er i tillegg enkel både for noen som ikke har strikket før og de som har strikket lenge.

En enkel vest for store og små.

 

Min ble en vest i blåtoner.I skrivende stund kommer jeg ikke på garnet jeg har brukt, men fordelen er at det finnes masse der ute som kan brukes. Bare pass på at det stemmer med strikkefastheten.

Halsen er brettet dobbelt så den legger seg veldig fint.
Ermene har jeg strikket tredobbelt som det står i oppskriften, men du kan lett strikke den med kun dobbel.

Frøkna jeg har blitt kjent med ente opp med å strikke sin i grønnfarge. Jeg treffer henne ikke igjen før om noen uker, men jeg gleder meg til å se hvordan prosjektet hennes går videre.

Oppskriften finner dere her; https://www.minmote.no/mote/klaer/a/M3AzzE/strikkeoppskrift-minmote-vesten

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg